Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.

Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.
Ἄν νιώθεις τὰ κότσια σου μεῖνε στὶς γραμμές μας, ἄν νιώθεις τὸ καθῆκον σου πράξε τὸ μαζὶ μᾶς εἶναι χιλιάδες τὰ ἄστρα μέσα μᾶς πρέπει νὰ γίνουν δικά μας. Από τη συλλογή “Οι γειτονιές του κόσμου”, Μακρόνησος, Αη-Στράτης, 1949-1951

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΝΑ ΥΙΟΘΕΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ : Σχέδιο πρακτικού και αίτηση/ερώτηση για την ώρα της σίτισης. ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΩΡΑΣ ΤΗΣ ΣΙΤΙΣΗΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

                Στα γραφεία του ….. Δ.Σ σχολείου…..συνεδρίασε  σήμερα……. ο σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου με θέμα την κατανομή των ωρών της σίτισης στο ωρολόγιο Πρόγραμμα. 
                Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου πήρε το λόγο και είπε: Στην Υπουργική Απόφαση για το  Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο σχολείο 26-4-2016 Φ12/657/70691/Δ1 αναφέρεται : «Κατά τη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών το οποίο ορίζεται από τις σχετικές διατάξεις.»  
                Συνέχισε λέγοντας ότι στην ίδια εγκύκλιο για τη σίτιση αναφέρεται πως : «Η ώρα του φαγητού - χαλάρωσης εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τον εκπαιδευτικό ο οποίος ορίζεται με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ως υπεύθυνος λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος τη συγκεκριμένη ημέρα και ο οποίος έχει την ευθύνη για τη σίτιση των μαθητών. Το εκπαιδευτικό προσωπικό που διδάσκει τη δεύτερη ώρα του ολοήμερου προγράμματος, παρευρίσκεται κι επιβλέπει τη σίτιση των μαθητών.»
                Ακολούθως όμως και ύστερα από αναφορά και συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων για το συνολικό πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών της Π.Ε και ιδιαίτερα για τους νόμους 1586/85 και 2517/97 που ρυθμίζουν το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Π.Ε, οριοθετώντας ταυτόχρονα και τα εξωδιδακτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών εντός του εργασιακού τους ωραρίου, που σε καμιά περίπτωση δεν είναι η σίτιση των μαθητών, καθιστώντας την ως διδακτικό έργο από την ίδια την ΥΑ για το  Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο σχολείο 26-4-2016 Φ12/657/70691/Δ1, που την θεωρεί διδακτική ώρα και την προσμετρά για τον υπεύθυνο της ημέρας του ολοημέρου, και που ανάγεται στο διδακτικό ωράριο όλων των εκπαιδευτικών που εμπλέκονται με αυτήν, όπως και κάθε άλλη δραστηριότητα που συμπεριλαμβάνεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα, θεωρήθηκε αυτονόητο  ότι αυτό το νόμιμο δικαίωμα που προκύπτει από κυρίαρχους νόμους της Πολιτείας δεν μπορεί να καταστρατηγηθεί ούτε από την ΥΑ ούτε από την εγκύκλιο για τη λειτουργία του νέου ενιαίου τύπου ολοήμερου σχολείου.
                Εκτιμήθηκε επίσης, πως ακόμα κι αν υποτεθεί ότι μόνο ένας από τους εκπαιδευτικούς αναλάμβανε τη σίτιση πέραν του ενός τμημάτων και προσμετρούνταν μόνο σε αυτόν οι ώρες, δηλαδή στον υπεύθυνο του ολοήμερου έκαστης μέρας,  ο νόμος για το μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα (25 μαθητές) δεν επιτρέπει καμιά υπέρβαση στη συγκρότηση τμημάτων για καμιά  δραστηριότητα. Η ταυτόχρονη μάλιστα απουσία κατάλληλων υποδομών και βοηθητικού προσωπικού για την ομαδική εστίαση και σίτιση των μαθητών θέτει και άλλα σοβαρά ζητήματα ασφάλειας και υγιεινής για μια τέτοια ρύθμιση, πέραν των  παραπάνω νόμων και διατάξεων.
Στη συζήτηση έγινε εκτεταμένη αναφορά στη νομολογία, αλλά και σε όλες τις νομικά τεκμηριωμένες, σχετικές αποφάσεις για το εργασιακό και διδακτικό ωράριο  των εκπαιδευτικών  και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας-ΔΟΕ
                Ύστερα από τη διαλογική συζήτηση,  ο σύλλογος διδασκόντων αποφασίζει ( ομόφωνα ή  κατά πλειοψηφία) και διαμορφώνει το ωρολόγιο πρόγραμμα και την κατανομή των ωρών της σίτισης υπολογίζοντας την ως διδακτική ώρα σε όλους τους εκπαιδευτικούς που απαιτείται να συμμετέχουν καθημερινά σε αυτήν, σύμφωνα με τις διατάξεις για το μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα που καθορίζει και τον αριθμό των τμημάτων που ανά ώρα λειτουργούν στο ολοήμερο, όπως και τον αριθμό των απαιτούμενων εκπαιδευτικών. Προωθεί δε το πρόγραμμα για θεώρηση, όπως προβλέπεται. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου