Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.

Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.
Ἄν νιώθεις τὰ κότσια σου μεῖνε στὶς γραμμές μας, ἄν νιώθεις τὸ καθῆκον σου πράξε τὸ μαζὶ μᾶς εἶναι χιλιάδες τὰ ἄστρα μέσα μᾶς πρέπει νὰ γίνουν δικά μας. Από τη συλλογή “Οι γειτονιές του κόσμου”, Μακρόνησος, Αη-Στράτης, 1949-1951

Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Τα κόκκινα γάντια πήραν πτυχίο

Τα κόκκινα γάντια πήραν πτυχίο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΤΣΑΚΟΣ
Πριν μέρες ένα «κόκκινο γάντι» υψώθηκε μέσα στο ΑΠΘ. Για την Βάσω Κουκλίδου η κίνηση αυτή δεν ήταν διαμαρτυρία, αλλά επιβράβευση ενός προσωπικού αγώνα που οι συνθήκες την υποχρέωσαν να δώσει με άνισους όρους. Μια καθαρίστρια που βρέθηκε στον δρόμο μαζί με 594 ακόμη γυναίκες. Η διαθεσιμότητα και η απόλυση δεν στάθηκαν εμπόδια στη συνέχιση του προσωπικού της αγώνα και στις 13 Νοεμβρίου η Βάσω κατάφερε να πάρει το πτυχίο από το Τμήμα Ψυχολογίας. Στην ορκωμοσία φόρεσε το κόκκινο γάντι του αγώνα, καθώς «η διεκδίκηση της δουλειάς, της αξιοπρέπειας και της δικαίωσης δεν τερματίστηκε με την απόκτηση ενός πτυχίου».
Η ιστορία της ξεκινά από τα Γιαννιτσά, όπου εργαζόταν ως καθαρίστρια στην εφορία. «Η ζωή τα έφερε έτσι που νωρίς αναγκάστηκα να εγκαταλείψω το λύκειο» λέει η Βάσω και συμπληρώνει πως «όταν τα παιδιά μεγάλωσαν, αποφάσισα να τελειώσω το σχολείο». Στα Γιαννιτσά νυχτερινό Λύκειο δεν υπήρχε και έτσι αναγκάστηκε να παρακολουθεί μαθήματα στη Θεσσαλονίκη. «Όλα αυτά τα χρόνια, μετά τη δουλειά στην εφορία, έπαιρνα το λεωφορείο και πήγαινα στη Θεσσαλονίκη» λέει η πτυχιούχος Ψυχολογίας.
Οι επιδόσεις της στα μαθήματα και η παρότρυνση της οικογένειάς της την οδήγησαν στην απόφαση το 2010 να πάρει μέρος στις πανελλήνιες, με τη μία επιτυχία να διαδέχεται την άλλη. «Όταν πέρασα στη σχολή, πήρα απόσπαση για τη Θεσσαλονίκη» λέει η Βάσω, που εκείνη τη χρονιά ξεκίνησε έναν νέο αγώνα με νέους στόχους και νέες προοπτικές. «Μετακόμισα και προσάρμοσα τα ωράρια της δουλειάς με την παρακολούθηση των μαθημάτων» θυμάται η Βάσω τα πρώτα χρόνια των σπουδών της. Η ζωή της, όμως, ανατράπηκε όταν η κυβέρνηση αποφάσισε να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων 595 ζωές.
«Ήμουν στο τρίτο έτος όταν με μια υπογραφή βρέθηκα στον δρόμο και έπρεπε να κρατηθώ όρθια σαν άνθρωπος και παράλληλα να ισορροπήσω με τις ανάγκες της οικογένειας, τα μαθήματα και τον αγώνα που αποφασίσαμε να δώσουμε» συνεχίζει η Βάσω που δεν το έβαλε κάτω. Δίνοντας το "παρών" στις κινητοποιήσεις των καθαριστριών, συνέχισε να παρακολουθεί τα μαθήματα ώς το πτυχίο. «Ναι, το σκέφτομαι πως το επόμενο βήμα πρέπει να είναι ένα μεταπτυχιακό» λέει, γνωρίζοντας όμως πως «όλα αυτά κοστίζουν και είναι απαγορευμένα όνειρα». Στο ερώτημα αν η προοπτική που της δίνει ένας πανεπιστημιακός τίτλος θα την απομακρύνει από τον αγώνα των καθαριστριών η Βάσω είναι απόλυτη. «Αυτές οι γυναίκες είναι η δεύτερη οικογένειά μου» λέει και δηλώνει πως «θα συνεχίσω τον αγώνα στο πλευρό αυτών των γυναικών γιατί, αν παραιτηθώ από τη διεκδίκηση, θα είναι ήττα που δεν μπορώ να αποδεχτώ στη ζωή μου».

42 Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ προτείνουν πρακτικά βήματα μη εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης -αξιολόγησης‏

Ε.Λ.Μ.Ε.: Νότιας Αθήνας, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής,   Γ’ Αθήνας, Ε’ Αθήνας, Ε’ Ανατ. Αττικής, Α΄Δυτικής Αθήνας, Β΄Δυτικής Αθήνας, Γ’ Δυτικής Αθήνας, Α’ Δυτικής Αττικής, Καλλιθέας – Νέας Σμύρνης – Μοσχάτου, Α’ Κυκλάδων, Ε΄ Θεσ/νίκης, Χανίων, Έβρου


Σύλλογοι Εκπ/κών Π.Ε.: Α’ Αθηνών, Αιγάλεω, Άνδρου-Κέας-Κύθνου-Σερίφου «Θ. Καΐρης», Αμαρουσίου, Άνω Λιόσια-Ζεφύρι-Φυλή, «Αριστοτέλης», «Γληνός», Δ. Αττικής, Ιεράπετρα «Μ. Λιουδάκη», «Κ. Σωτηρίου», Καλλιθέα-Μοσχάτου, Κερατσινίου – Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», «Πρόδος», Κορινθίας, Κύμης, Λαγκαδά, Λευκάδα «Αγγ. Σικελιανός», Ν. Σμύρνη, Νίκαιας, Παρθενώνας, «Περικλής», Σαλαμίνα, «Γ. Ρίτσος» (Μολάων), Πάρου-Αντίπαρου, Σύρος-Τήνος-Μύκονος, Χαϊδάρι, Χανίων, Ηρακλείου «Δομ. Θεοτοκόπουλος»

Πρακτικά βήματα
για τη μη εφαρμογή της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης

ΑΠΕΡΓΙΑ–ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

 Σε όλη τη διάρκεια της περσινής χρονιάς δόθηκε ένας μεγάλος αγώνας για την αποτροπή της εφαρμογής της Α.Ε.Ε. η οποία σαφώς συνδέεται με την αξιολόγηση των νόμων 3848, 4024 και του ΠΔ 152. Στον αγώνα αυτό, εκτός όλων των άλλων, αναδείχτηκε ο κυρίαρχος ρόλος του συλλόγου διδασκόντων ως του οργάνου που αποκλειστικά αποφασίζει για τη στάση που ακολουθεί η σχολική μονάδα.

Τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο. Λ. Μ. Ε.  έχουν ήδη κηρύξει απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία που αφορά την αξιολόγηση και την Α.Ε.Ε. από 2-11-2014 μέχρι και 23-12-2014 και η οποία ανανεώνεται κάθε δίμηνο.
Σύμφωνα με την κοινή  ανακοίνωσή ΟΛΜΕ-ΔΟΕ καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί να απέχουν από όλες τις διαδικασίες Α.Ε.Ε. και αξιολόγησης, να μην δεχθούν να αξιολογήσουν αλλά και να αξιολογηθούν. Δεν διατρέχουν κανένα πειθαρχικό κίνδυνο με το να μην συμμετέχουν στην όποια διαδικασία αξιολόγησης και δεν τίθεται θέμα παρακράτησης χρημάτων αφού εκτελούν πλήρως το εκπαιδευτικό τους έργο και όλα τους τα καθήκοντα ως εκπαιδευτικοί και απέχουν μόνο από τις αξιολογικές διαδικασίες.

Τι σημαίνει απεργία-αποχή;
Aπέχουμε από το συγκεκριμένο κάθε φορά αξιολογικό έργο και όχι από κάθε έργο. Δεν είναι στάση εργασίας. Εκτελούμε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά μας (διδακτικά και διοικητικά) εκτός από αυτά που απορρέουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης. Με βάση αυτό καλούμε:
 Α. τους/τις Διευθυντές/ντριες  Δημοτικών, Γυμνασίων, Λυκείων και τους/τις προϊστάμενους/ες Νηπιαγωγείων:
Ø  Να δηλώσουν  απεργία-αποχή και να μην συμμετέχουν σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης.
Ø  Να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησής τους και να μην καταθέσουν το portfolio (προσωπικό φάκελο) στην πλατφόρμα αξιολόγησης
Ø  Να μην συμμετέχουν στις δια ζώσεις και εξ αποστάσεως επιμορφώσεις και ενημερώσεις για την αξιολόγηση κι όσοι/ες συμμετείχαν να αποσύρουν τις εργασίες τους.
Ø  Να μην αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς και να μην πιέζουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους να συμμετέχουν σε όποια σχετική με την αξιολόγηση διαδικασία.
Β. Τους εκπαιδευτικούς συνολικά:
Ø  Να μην κάνουν αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση.
Ø  Να δηλώνουν απεργία-αποχή και να μην παραδίδουν έκθεση ατομικής αξιολόγησης, να μη δέχονται κανέναν αξιολογητή στην τάξη.
Ø  Να μην αναρτούν τίποτα στο Παρατηρητήριο της αξιολόγησης, να μην συναινούν στην ανάρτηση του προγραμματισμού, να μην δέχονται την εκπόνηση του σχεδίου δράσης και τη συμμετοχή τους στις σχετικές ομάδες, να μη συμβάλλουν στη διαφοροποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο.
Για τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων:
1.   Όταν καλούμαστε σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων όπου έχει θέμα σχετικό με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση, δηλώνουμε προφορικά τη συμμετοχή μας  στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ – ΟΛΜΕ. Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή αφορά το συγκεκριμένο και μόνο θέμα, της ημερήσιας διάταξης. Αν δηλ. ο σύλλογος διδασκόντων έχει κι άλλα θέματα, συμμετέχουμε σε όλα τα υπόλοιπα και απέχουμε στο θέμα που αφορά την αυτοαξιολόγηση
Όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχει στην απεργία-αποχή, δεν υπάρχει απαρτία και ο σύλλογος διδασκόντων δεν προχωρά στην υλοποίηση της όποιας διαδικασίας σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση, ακόμη και αν κάποια μειοψηφία εκπαιδευτικών θέλει να συμμετέχει. Σε αντίθετη περίπτωση ο κάθε συνάδελφος, ανεξαρτήτως του αν η πλειοψηφία συμμετέχει στην αυτοαξιολόγηση, έχει το δικαίωμα να απέχει στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην απεργία-αποχή.
Στην περίπτωση που η πλειοψηφία του συλλόγου διδασκόντων συμμετέχει στην απεργία-αποχή
>ο διευθυντής/ντρια του Δημοτικού σχολείου, του Γυμνασίου ή Λυκείου και η/ο προϊσταμένη/ος Νηπιαγωγείου γράφει στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή/προϊσταμένης ότι λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με Α.Π. 1201/31-10-2014 ή η Ο. Λ. Μ. Ε. με την απόφασή της με την από 7/10/2014 απόφαση της ΓΣ προέδρων και με το εξώδικο που απέστειλε προς τον Υπουργό Παιδείας και Οικονομικών, ο σύλλογος διδασκόντων που καλέστηκε με θέμα την εγκύκλιο «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015», ουδεμία διαδικασία που αφορά την αυτοαξιολόγηση δεν προχωρά και τίποτα δεν αναρτάται στο Παρατηρητήριο.
ή
>συντάσσεται πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων στο οποίο αναφέρεται: «Συγκλήθηκε σύλλογος διδασκόντων με θέμα την εγκύκλιο “Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπ/κου Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015”. Οι εκπαιδευτικοί (ομόφωνα ή κατά πλειοψηφία) δήλωσαν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με Α.Π. 1201/31-10-2014 ή η Ο. Λ. Μ. Ε. με την απόφασή της με την από 7/10/2014 απόφαση της ΓΣ προέδρων και με το εξώδικο που απέστειλε προς τον Υπουργό Παιδείας και Οικονομικών. Ως εκ τούτου, ουδεμία διαδικασία που αφορά την αυτοαξιολόγηση δεν προχωρά και τίποτα δεν αναρτάται στο Παρατηρητήριο»
Το πρακτικό αυτό, υπογράφεται από όλους αλλά δεν γράφονται τα ονόματα των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή, εκτός κι αν οι ίδιοι το ζητήσουν.

2.   Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων είναι  δεσμευτικές για τον/τη διευθυντή/ντρια, προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας να μην αναρτήσει ΤΙΠΟΤΑ στο Παρατηρητήριο. Οτιδήποτε αναρτάται στο Παρατηρητήριο θεωρείται συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση αλλά και αξιολογήσιμο υλικό για τις επερχόμενες 5μελείς Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης. Οποιαδήποτε ανάρτηση που παραβιάζει την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων είναι παράνομη (υπενθυμίζουμε και τη σχετική απόφαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ). Οι σύλλογοι διδασκόντων δικαιούνται και πρέπει να ελέγχουν την τήρηση των αποφάσεών τους.
Στο Παρατηρητήριο δεν μπορούν να αναρτηθούν ατομικές δράσεις ή απόψεις που δεν έχουν εγκριθεί από το σύλλογο διδασκόντων γιατί η αυτοαξιολόγηση, με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία, αποτελεί την  κατά πλειοψηφία αποτίμηση της σχολικής μονάδας και όχι ατομική άποψη.

3.   Οι διευθυντές/τριες και προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων δε συγκροτούν ομάδες εργασίας μόνοι τους ούτε ισχύει το περσινό «εντέλλεσθε». Σε οποιαδήποτε περίπτωση καλύπτονται από την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

4.   Οι σύλλογοι διδασκόντων δε δεσμεύονται από την περσινή απόφαση τους, ακόμα και αν είχαν αποφασίσει–προγραμματίσει σχέδιο δράσης. Τους καλούμε να συμμετέχουν στην απεργία-αποχή και να μην προχωρήσουν φέτος καμία διαδικασία που να αφορά την αυτοαξιολόγηση.

5.   Στα πλαίσια εφαρμογής της αξιολόγησης, ήδη, Δ/ντές Εκ/σης και    σχολικοί σύμβουλοι, καλούν τους Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων, προϊσταμένους/ες ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων σε ενημερωτικές συναντήσεις. Δηλώνουμε απεργία-αποχή και δεν συμμετέχουμε ενώ οι Σύλλογοι Π.Ε.-ΕΛΜΕ με παραστάσεις διαμαρτυρίας των Δ.Σ. και στάσεις εργασίας (ώστε να καλύπτονται και οι υπόλοιποι συνάδελφοι και να συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις) οργανώνουν τη ματαίωση των προαξιολογικών συναντήσεων.

6.   Σε κάθε κλήση ατομικής αξιολόγησης απαντάμε οργανωμένα, δεν πηγαίνουμε ο/η καθένας/καθεμία ξεχωριστά αλλά όλοι μαζί οι υπό αξιολόγηση δ/ντές και προϊστάμενοι/ες και στα πλαίσια κινητοποίησης όλου του Συλλόγου Π.Ε.-ΕΛΜΕ και δηλώνουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι ομοσπονδίες

7.   Οι διευθυντές/ντριες και οι προϊσταμένες/οι δηλώνουν τη συμμετοχή στους στην απεργία – αποχή στο βιβλίο πράξεων διευθυντή – προϊσταμένου ως εξής: «Δε συμμετέχω στις διαδικασίες της αξιολόγησης, υλοποιώντας την με α.π. 1201/31-10-2014  απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. την οποία εξωδίκως κοινοποίησε στους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας και Οικονομικών.» 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Το επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι πιέσεις από το διοικητικό μηχανισμό της αξιολόγησης για να αλλάξουν οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων και σε πολλές περιπτώσεις για να γίνουν παραβιάσεις στην πλατφόρμα. Το ΥΠΑΙΘ προτρέπει έμμεσα σε εκβιασμούς, θεωρώντας τη συμμετοχή ή όχι της σχολικής μονάδας στην αυτοαξιολόγηση προσόν ή μειονέκτημα για την ατομική αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης! Θα βρεθούν διάφορα πρόθυμα στελέχη εκπαίδευσης που θα προσπαθήσουν με εκβιασμούς, ακόμα και αναρτώντας στην πλατφόρμα της ΑΕΕ, διαφορετικά στοιχεία από αυτά που αποφάσισε ο σύλλογος διδασκόντων για να εξασφαλίσουν καλούς βαθμούς στην αξιολόγησή τους! Κάθε εκβιασμός και παραβίαση των αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων από όπου κι αν συμβεί θα καταγγελθεί επώνυμα.

Μπορούμε να μπλοκάρουμε την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση. Αυτό έχει γίνει στο υπόλοιπο δημόσιο, όπου ΔΕΝ προχωρά καμία απολύτως διαδικασία αξιολόγησης του προσωπικού ενώ με βάση την ψηφισμένη νομοθεσία θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τον Ιούνιο του 2014.

Αγωνιζόμαστε ενάντια στο σχολείο της αγοράς, ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση, που οδηγεί στο κλείσιμο σχολείων και προωθεί τη διαθεσιμότητα-κινητικότητα-απόλυση των εκπαιδευτικών, ενάντια  στη δουλεία των ελαστικών-ευέλικτων εργασιακών σχέσεων, τη συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και την προώθηση του σχολείου της αγοράς, τον εγκλωβισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των μετρήσιμων δεικτών που αυτές επιβάλλουν, ενάντια στην κατάρτιση, μαθητεία, φτηνή εργασία για τους μαθητές μας.

ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ 12ΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ για όλα τα παιδιά
Ενάντια στις απολύσεις, την αξιολόγηση, τις περικοπές, τη διάλυση του δημόσιου σχολείου



ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ Πρακτικά βήματα για τη μη εφαρμογή της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) ΑΠΕΡΓΙΑ–ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

www.nipiagogoi.gr    
Συνάδελφοι/ισσες
Είναι σημαντικό, με δεδομένη την καλλιέργεια κλίματος φόβου και τρομοκρατίας από ανυπόστατες φήμες, να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί ότι οι κινήσεις που αποφασίζει  η ΔΟΕ έχουν πλήρη νομική στήριξη.
Το ΔΣ της ΔΟΕ  έχει ήδη κηρύξει απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία που αφορά την αξιολόγηση και την ΑΕΕ από 2-11-2014 μέχρι και 23-12-2014 και η οποία ανανεώνεται κάθε δίμηνο.
Επίσης σύμφωνα με την κοινή  ανακοίνωση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί να απέχουν από όλες τις διαδικασίες της Α.Ε.Ε. (αυτοαξιολόγησης) και αξιολόγησης και να μη δεχθούν να αξιολογήσουν, ούτε να αξιολογηθούν. Δεν διατρέχουν κανένα πειθαρχικό κίνδυνο με το να μη συμμετέχουν στην όποια διαδικασία αξιολόγησης και δεν τίθεται θέμα παρακράτησης χρημάτων, αφού εκτελούν πλήρως το εκπαιδευτικό τους έργο και όλα τους τα καθήκοντα ως εκπαιδευτικοί και απέχουν μόνο από τις αξιολογικές διαδικασίες.

Τι σημαίνει απεργία-αποχή;
Aπέχουμε από το συγκεκριμένο κάθε φορά αξιολογικό έργο και όχι από κάθε έργο. Δεν είναι στάση εργασίας. Εκτελούμε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά μας (διδακτικά και διοικητικά) εκτός από αυτά που απορρέουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης. Με βάση αυτό καλούμε:
 Α. Τις/ους Προϊσταμένες/ους Νηπιαγωγείων:
Ø  Να δηλώσουν  απεργία-αποχή και να μη συμμετέχουν σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης
Ø  Να μη συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησής τους και να μην καταθέσουν το portfolio (προσωπικό φάκελο) στην πλατφόρμα αξιολόγησης
Ø  Να μη συμμετέχουν στις δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιμορφώσεις και ενημερώσεις για την αξιολόγηση (βλέπε Απόφαση ΔΟΕ 1212/13-11-2014) και όσοι/ες συμμετείχαν να αποσύρουν τις εργασίες τους.
Πιο συγκεκριμένα:
Ø  Όσες/οι πάτησαν το κουμπί της επιβεβαίωσης για την ατομική αξιολόγηση Προϊσταμένης δεν έχουν κανένα πρόβλημα, μπορούν να μη συμμετέχουν σε καμία άλλη διαδικασία αξιολόγησης, αρκεί να δηλώσουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ
Ø  Όσες/οι αναγκάστηκαν μετά από πιέσεις να συμμετέχουν σε προαξιολογικές ενημερώσεις και να αναρτήσουν στην πλατφόρμα αξιολόγησης portfolioνα το κατεβάσουν άμεσα, μέχρι τις 3/12/2014 και να δηλώσουν συμμετοχή στην απεργία-αποχή από τις διαδιακασίες της αξιολόγησης. Επισημαίνουμε ότι η πλατφόρμα θα έπρεπε να έχει ήδη κλείσει από τις 27/11/2014, αλλά δόθηκε εσπευσμένα παράταση, λόγω του εξαιρετκά μεγάλου ποσοστού αποχής των εκπαιδευτικών από τη διαδιακασία. ΠΡΟΣΟΧΗ! Σε περίπτωση που σας παγιδεύσουν και σας στείλουν μηνύματα ότι δε μπορείτε να κατεβάσετε το portfolio μέχρι τις 3/12/2014, ειδοποιήστε άμεσα το Σύλλογό σας και τη ΔΟΕ, για να προχωρήσουν σε καταγγελία
Ø  Να μην πιέζουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους να συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησης

Σύμφωνα με τα παραπάνω στην περίπτωση της ατομικής αξιολόγησης Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων  ακολουθούμε τα παρακάτω βήματα:

1. Δηλώνουμε απεργία–αποχή ­στο βιβλίο Πράξεων Προϊσταμένηςσύμφωνα με την απόφαση 1211 της 13/11/2014 και αναγράφουμε σε αυτό:
ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Η /Ο  ………………………………………………….Προισταμένη/ ος  του ……
Νηπιαγωγείου……………………………………………………………………………
Δηλώνω ότι  απέχω από κάθε διαδικασία αξιολόγησης   επειδή συμμετέχω στην απεργία-αποχή  που κήρυξε  η ΔΟΕ (αρ. Πρωτ.1201 της 31/10/2014)  από 2/11/2014 σύμφωνα  με την οποία  πραγματοποιείται απεργία–αποχή  «από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ152/13 ) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης -αξιολόγησης  της σχολικής μονάδας  και κάθε διαδικασία αξιολόγησης  του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (ν.4024/11, ν.4142/13,  ΠΔ152/13, ν.3848/10, ν.3679/10 )»
 ΥΠΟΓΡΑΦΗ
2. Δηλώνουμε απεργία-αποχή στο Σύλλογό μας , με βάση το παραπάνω κείμενο  και απαιτούμε από το Σύλλογο μας, με μαζική παράσταση να παραδίδει τις συμμετοχές μας  στην απεργία -αποχή στη Διεύθυνση Π.Ε. όπου ανήκουμε.
3. Στα πλαίσια εφαρμογής της αξιολόγησης, ήδη, Διευθυντές Εκπαίδευσης και    σχολικοί σύμβουλοι, καλούν τους Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων, Προϊσταμένους/ες ολιγοθέσιων σχολείων και Νηπιαγωγείων σε ενημερωτικές συναντήσεις για την αξιολόγηση. Δηλώνουμε απεργία-αποχή και δεν συμμετέχουμε, ενώ οι Σύλλογοι Π.Ε. με παραστάσεις διαμαρτυρίας των ΔΣ και στάσεις εργασίας (ώστε να καλύπτονται και οι υπόλοιποι συνάδελφοι και να συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις) οργανώνουν τη ματαίωση των προαξιολογικών συναντήσεων (απόφαση Αρ. Πρωτ.1212 της 13/11/2014).
4. Σε κάθε κλήση ατομικής αξιολόγησης απαντάμε οργανωμένα, δεν πηγαίνουμε ο/η καθένας/καθεμία ξεχωριστά αλλά όλοι μαζί οι υπό αξιολόγηση Διευθυντές και Προϊστάμενοι/ες και στα πλαίσια κινητοποίησης όλου του Συλλόγου Π.Ε. και δηλώνουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι ομοσπονδίες, η οποία έχει νομική κάλυψη, όπως φαίνεται από τη γνωμοδότηση της κ.Τσίπρα  Νομικής συμβούλου της ΔΟΕ Αρ. Πρωτ. 1290 26/11/2014.
Στις 20/10/2014 εξεδόθη το υπ’ αριθμόν 10940 έγγραφο του Υπουργού, με το οποίο δόθηκαν οδηγίες για την διενέργεια της αξιολόγησης. Τόσο από την διατύπωση του άρθρου 17 όσο και από την διατύπωση των σχετικών οδηγιών του Υπουργείου προκύπτει, ότι η υποβολή της αυτοαξιολόγησης και του ατομικού φακέλου (ή όπως χαρακτηρίζονται στην εγκύκλιο portfolio) συνιστούν μέρος της διαδικασίας αξιολογήσεως και υπό την έννοια αυτή τα στελέχη εκπαιδεύσεως μπορούν να δηλώσουν, ότι απέχουν από την εν λόγω διαδικασία λόγω συμμετοχής στην αποχή, που έχει προκηρυχθεί από την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ).

5. Δεν υποκύπτουμε σε  πιέσεις Συμβούλων ή Διευθυντών Εκπαίδευσης και καταγγέλλουμε άμεσα το γεγονός στο Σύλλογό μας γιατί σύμφωνα με την παραπάνω γνωμοδότηση, οι πιέσεις και οι επεμβάσεις συνιστούν ποινικό αδίκημα των συμβούλων και των Δ/ντών Εκπ/σης.
«Τέλος, πρέπει να τονιστεί, ότι η κατ’ άρθρο 23 παρ.1 του ν. 1264/1982 η καθ’ οιονδήποτε τρόπο επέμβαση στην άσκηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων συνιστά ποινικό αδίκημα για τον εργοδότη και τα όργανα αυτού.»
 Γνωμοδότηση κ.Τσίπρα  Νομικής συμβούλου ΔΟΕ Αρ. Πρωτ. 1290 26/11/2014

Στην ίδια γνωμοδότηση πάλι, αναφέρεται ότι η συμμετοχή στην απεργία- αποχή δεν σας αποστερεί το δικαίωμα επιλογής σε θέσεις Προϊσταμένης ή άλλου στελέχους.

Τέλος, σύμφωνα επίσης με την ίδια γνωμοδότηση της κ. Τσίπρα σε περίπτωση, που παρατηρηθούν φαινόμενα χαμηλής βαθμολόγησης εξαιτίας της μη υποβολής ατομικού φακέλου και εκθέσεως αυτοαξιολόγησης, αυτό θα αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη, ότι η χαμηλή βαθμολόγηση των στελεχών, που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή οφείλεται στην άσκηση ενός νομίμου δικαιώματός τους και γίνεται για λόγους άσχετους προς τα πραγματικά τους προσόντα. Συνεπώς, είναι παράνομο να βαθμολογηθεί η συμμετοχή στην απεργία.
Αντίθετα, όσοι συμμετέχουν παίρνουν το ρίσκο να πάρουν χαμηλό βαθμό (ακόμα και να κριθούν ελλιπείς), ο οποίος θα υπάρχει για όλη τη μετέπειτα καριέρα τους. Οι σχολικοί σύμβουλοι και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί και να τεκμηριώσουν τη βαθμολογία. Αν δείξουν επιείκεια ή  είναι χαλαροί κινδυνεύουν οι ίδιοι να μην ξαναγίνουν στελέχη και όχι μόνο, αφού αν διαπιστωθεί  αυτό μπορεί να παυθούν από τα καθήκοντά τους, σύμφωνα με τον άρθρο 26 του ν. 3848/10 «β. ...αδικαιολόγητη επιείκεια ή μεροληψία κατά τη σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης».


Για τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων για την ΑΕΕ και τα σχέδια δράσης:

1.      Τι γίνεται όταν καλούμαστε σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων όπου έχει θέμα σχετικό με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση?
Όταν καλούμαστε σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων όπου έχει θέμα σχετικό με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση, δηλώνουμε τη συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ. Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή αφορά το συγκεκριμένο και μόνο θέμα, της ημερήσιας διάταξης. Αν δηλ. ο σύλλογος διδασκόντων έχει κι άλλα θέματα, συμμετέχουμε σε όλα τα υπόλοιπα και απέχουμε στο θέμα που αφορά την αυτοαξιολόγηση.
Οι διευθυντές/τριες και προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων δε συγκροτούν ομάδες εργασίας μόνοι τους ούτε ισχύει το περσινό «εντέλλεσθε». Σε οποιαδήποτε περίπτωση καλύπτονται από την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

2.      Αν η πλειοψηφία συμμετέχει στην απεργία αποχή τι ενέργειες πρέπει να γίνουν?  
Ο  διευθυντής/ντρια του Δημοτικού σχολείου, ή η/ο Προϊσταμένη/ος Νηπιαγωγείου γράφει στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή/προϊσταμένης, ότι λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με Α.Π. 1201/31-10-2013 και με το εξώδικο που απέστειλε προς τα Υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών, ο σύλλογος διδασκόντων που καλέστηκε με θέμα την εγκύκλιο «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015», δεν προχώρησε σε καμιά σχετική διαδικασία.
και
συντάσσεται  επιπλέον πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων στο οποίο αναφέρεται: «Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων είναι  δεσμευτικές για τον/τη διευθυντή/ντρια, προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας να μην αναρτήσει ΤΙΠΟΤΑ στο Παρατηρητήριο.».
Οτιδήποτε αναρτάται στο Παρατηρητήριο θεωρείται συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση αλλά και αξιολογήσιμο υλικό για τις επερχόμενες 5μελείς Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης.
Οποιαδήποτε ανάρτηση που παραβιάζει την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων είναι παράνομη (υπενθυμίζουμε και τη σχετική απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ). Οι σύλλογοι διδασκόντων δικαιούνται και πρέπει να ελέγχουν την τήρηση των αποφάσεών τους.
Υπενθυμίζουμε ότι στο Παρατηρητήριο δεν μπορούν να αναρτηθούν ατομικές δράσεις ή απόψεις που δεν έχουν εγκριθεί από το σύλλογο διδασκόντων γιατί η αυτοαξιολόγηση, με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία, αποτελεί την κατά πλειοψηφία αποτίμηση της σχολικής μονάδας και όχι ατομική άποψη.
3.      Τι γίνεται αν το Νηπιαγωγείο έχει δύο εκπαιδευτικούς και ο ένας επιθυμεί να μπει στην αξιολόγηση?
Αν το Νηπιαγωγείο έχει δυο εκπαιδευτικούς και ο ένας απέχει ενώ ο άλλος δεν απέχει ,τονίζουμε ότι επειδή  χρειάζεται  για τη σύγκλιση του Συλλόγου Διδασκόντων το 50% + 1, ως εκ τούτου  δε γίνεται καμιά διαδικασία  και αναγράφεται  το παραπάνω στο Βιβλίο  πρακτικών του Συλλόγου Διδασκόντων.. Η διπλή ψήφος του/ της  Προϊσταμένου/ης λαμβάνεται υπόψη ,μόνο αν υπάρξει ισοψηφία απόψεων  αλλά μετά τη σύγκλιση του Συλλόγου Διδασκόντων
4.      Τι γίνεται με την μειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων?
Όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχει στην απεργία-αποχή, δεν υπάρχει απαρτία και ο σύλλογος διδασκόντων δεν προχωρά στην υλοποίηση της όποιας διαδικασίας που σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση, ακόμη και αν κάποια μειοψηφία εκπαιδευτικών θέλει να συμμετέχει. Σε αντίθετη περίπτωση ο κάθε συνάδελφος, ανεξαρτήτως του αν η πλειοψηφία συμμετέχει στην αυτοαξιολόγηση, έχει το δικαίωμα να απέχει στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην απεργία-αποχή.
5.      Πώς μπορώ να κατεβάσω από την Πλατφόρμα τον Προγραμματισμό ,γιατί ενημερωθήκαμε  από το Σωματείο μας  και επιθυμούμε  να συμμετάσχουμε  στην απεργία- αποχή?
Το ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ απευθύνθηκε στο αρμόδιο τμήμα του ΙΕΠ, μετά από πολλά ερωτήματα συναδέλφων, οι οποίοι άλλαξαν γνώμη σχετικά με την ανάρτηση στην Πλατφόρμα του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ, αφού ενημερώθηκαν από το Σύλλογό τους και θέλουν να κατεβάσουν τον προγραμματισμό και να μην αναρτήσουν τίποτε. Για τη διασφάλιση του δικαιώματός μας για την αλλαγή της επιλογής μας, επισημάναμε στο ΙΕΠ ότι θα έπρεπε να υπάρχει ένα εικονίδιο-κουμπί αποθήκευσης και ένα κατάργησης-διαγραφής, ώστε να δίνεται η δυνατότητα να αλλαξουμε κάτι για όσο καιρό  η πλατφόρμα είναι ανοικτή ΕΝΩ τώρα αποθηκεύεται αυτόματα.
 Η απάντηση από το τμήμα του ΙΕΠ είναι: «Άν κάποιος έχει αναρτήσει  στο παρατηρητήριο  τον Προγραμματισμό και τώρα άλλαξε γνώμη μπορεί να αναγράψει μέσα στο κείμενο «παρακαλούμε αγνοήστε όλην την ανάρτηση» και η ανάρτηση δεν θα ισχύει.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι  σας επισημαίνουμε ότι οτιδήποτε ανεβάσετε τώρα θα μείνει και θα το χρησιμοποιούν για χρόνια και ίσως να σας καταστρέψει επαγγελματικά, γιατί όπως  είπε και κάποιο έμπειρο στέλεχος εκπαίδευσης:
«Αν δεν έχετε να αναρτήσετε έναν τέλειο και εξαιρετικό προγραμματισμό έργου καλύτερα να μην αναρτήσετε τίποτε!»

Η ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ
ΚΑΙ Η ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ
ΔΥΝΑΜΙΚΑ και ΜΑΖΙΚΑ ΛΕΜΕ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ –ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Και οι Έλληνες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έτοιμοι να προσφύγουν στα Ευρωπαικά Δικαστήρια

Μια απόφαση από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Λουξεμβούργο (πρώην Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων) που είναι το ανώτατο δικαιοδοτικό όργανο (όργανο της δικαστικής εξουσίας) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δικαιώνει Ιταλούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και φαίνεται να φέρνει τα πάνω κάτω και στην Ελλάδα. Περίπου 300.000 εκπαιδευτικοί έχουν συμπληρώσει ήδη πάνω από 36 μήνες προϋπηρεσία ως εργαζόμενοι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, κατέφυγαν στο παραπάνω δικαστήριο και δικαιώθηκαν. Συγκεκριμένα η πρόσληψη εκπαιδευτικών με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, οι οποίοι διαθέτουν ήδη τρίχρονη επαγγελματική εμπειρία, αντίκειται στο ευρωπαϊκό εργατικό δίκαιο, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Δικαστηρίου της Ε.Ε. Marko Ilesic. Δικαιώθηκε έτσι η προσφυγή που έκανε το συνδικάτο ANIEF** πριν από πέντε χρόνια ενάντια στη ευρύτατα διαδεδομένη τακτική της πρόσληψης στο ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα εκπαιδευτικών με συμβάσεις ορισμένου χρόνου Σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός απευθυνθεί στα ιταλικά δικαστήρια, θα πρέπει σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μονιμοποιηθεί. Ήδη Έλληνες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που συμπλήρωσαν εργασία πάνω από 36 μήνες, ήλθαν σε επαφή με δικηγόρο, ο οποίος και τους συμβούλεψε να γίνει ομαδική προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Η σελίδα τους στο διαδίκτυο είναι: https://www.facebook.com/anaplirwtesme36minesproyphresia http://www.e-mesara.gr/

Απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Η Ιταλία καλείται να μονιμοποιήσει μέχρι και 300.000 αναπληρωτές

Απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Η Ιταλία καλείται να μονιμοποιήσει μέχρι και 300.000 αναπληρωτές (27.11.2014)

Αίσθηση σε όλη την Ευρώπη προκαλεί από το μεσημέρι η απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που κονιορτοποιεί τις ελαστικές σχέσεις απασχόλησης στην εκπαίδευση. Παρακάτω δημοσιεύουμε σε μετάφραση σχετικό άρθρο από το ORF (Αυστριακή Ραδιοφωνία). Αναμένουμε την αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης … Η ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ

Η Ιταλία καλείται να μονιμοποιήσει μέχρι και 300.000 αναπληρωτές

Μια απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης* στο Λουξεμβούργο δημιουργεί πονοκέφαλο στην ιταλική κυβέρνηση. Οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, οι οποίοι απασχολούνταν τα προηγούμενα έτη σε μεγάλους αριθμούς με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, ώστε να εξοικονομηθούν πόροι από τις δαπάνες προσωπικού, πρέπει να μεταρρυθμιστούν εκ βάθρων. Η πρόσληψη εκπαιδευτικών με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, οι οποίοι διαθέτουν ήδη τρίχρονη επαγγελματική εμπειρία, αντίκειται στο ευρωπαϊκό εργατικό δίκαιο, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Δικαστηρίου της Ε.Ε. Marko Ilesic. Δικαιώθηκε έτσι η προσφυγή που έκανε το συνδικάτο ANIEF** πριν από πέντε χρόνια ενάντια στη ευρύτατα διαδεδομένη τακτική της πρόσληψης στο ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα εκπαιδευτικών με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

ΑΠΟΦΥΓΗ ΔΑΠΑΝΗΣ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

Περίπου 300.000 εκπαιδευτικοί έχουν συμπληρώσει ήδη πάνω από τρία χρόνια εργαζόμενοι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Με αυτόν τον τρόπο το ιταλικό κράτος απέφευγε τη δαπάνη των μονίμων διορισμών. Σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός απευθυνθεί στα ιταλικά δικαστήρια, θα πρέπει σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μονιμοποιηθεί. Στην απόφαση προβλέπεται και δικαίωμα αποζημίωσης για όσους βρήκαν εργασία εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος. Η απόφαση αφορά και το διοικητικό προσωπικό που εργάζεται στο εκπαιδευτικό σύστημα. ΣτΜ:*Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Λουξεμβούργο (πρώην Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων) είναι το ανώτατο δικαιοδοτικό όργανο (όργανο της δικαστικής εξουσίας) στην Ευρωπαϊκή Ένωση. ** ANIEF – Associazone sindacale professionale, το μεγαλύτερο συνδικάτο της Ιταλίας. ΠΗΓΗ:  Österreichisches Rundfunk (ORF)http://orf.at/stories/2255431/