Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.

Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.
Ἄν νιώθεις τὰ κότσια σου μεῖνε στὶς γραμμές μας, ἄν νιώθεις τὸ καθῆκον σου πράξε τὸ μαζὶ μᾶς εἶναι χιλιάδες τὰ ἄστρα μέσα μᾶς πρέπει νὰ γίνουν δικά μας. Από τη συλλογή “Οι γειτονιές του κόσμου”, Μακρόνησος, Αη-Στράτης, 1949-1951

Τετάρτη 10 Αυγούστου 2016

ΔΟΕ: Χωρίς τα χρήματα των λειτουργικών δαπανών θα ξεκινήσουν τα σχολεία. Να δοθούν τώρα οι λειτουργικές δαπάνες των σχολείων.

Όλοι γνωρίζουμε τις περικοπές των λειτουργικών δαπανών στα σχολεία που εφαρμόζονται εδώ και χρόνια από όλες τις μνημονιακές κυβερνήσεις, υποβαθμίζοντας με αυτόν τον τρόπο ακόμα περισσότερο τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου.
Σε αυτή την υποβάθμιση έρχεται να προστεθεί η καθυστέρηση της εκταμίευσης της τρίτης δόσης από την κυβέρνηση, καθώς και η καθυστερημένη και μειωμένη δόση των δαπανών επισκευών και συντήρησης.
Τέσσερις ολόκληρους μήνες μετά την καταβολή της δεύτερης δόσης και 15 ημέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία δεν έχουν, ακόμα, σταλεί τα χρήματα που είναι αναγκαία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αν συμπεριλάβουμε και τη χρονική καθυστέρηση που προκύπτει από τις διαδικασίες εκταμίευσης των δήμων, (για όσους από αυτούς τα αποδίδουν), είναι βέβαιο ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων αυτά θα φτάσουν στις αρχές Οκτωβρίου.
Καλούμε την κυβέρνηση να εκταμιεύσει άμεσα τα χρήματα και να προχωρήσει σε έκτακτη επιχορήγηση για τις λειτουργικές και τις επισκευαστικές δαπάνες, στηρίζοντας έμπρακτα τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.   

Συνάντηση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. με εκπροσώπους του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για την προσχολική αγωγή. Υπουργικές αποφάσεις για ωρολόγιο πρόγραμμα και ωράριο νηπιαγωγών. «Άνθρακες ο θησαυρός» της 14χρονης εκπαίδευσης

Συνάντηση με εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας με αντικείμενο την προσχολική αγωγή και τις αλλαγές που προωθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, είχε κλιμάκιο του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.  με πρωτοβουλία του και αίτημά του.
   Αν κάτι αναδείχθηκε από τη συνάντηση, αυτό ήταν η έλλειψη διάθεσης από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας, να αφουγκραστεί τον Κλάδο μπαίνοντας έστω στον κόπο να διαβάσει τις θέσεις της Δ.Ο.Ε. (πρόσφατα μάλιστα αποφασισμένες από την 85η Γ.Σ. του Κλάδου)  για την προσχολική αγωγή πριν προχωρήσει στην έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που αλλάζουν το τοπίο στην προσχολική αγωγή (φυσικά προς το χειρότερο).
Συγκεκριμένα :
Ø  Δε θεσμοθετείται η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, κάτι η σημερινή κυβέρνηση έχει εξαγγείλει ότι θα πράξει. Τώρα η πολιτική ηγεσία ανακαλύπτει τους οικονομικούς περιορισμούς και την τραγική κατάσταση των κτηριακών υποδομών…
Ø  Αποδεικνύεται ότι ήταν «άνθρακες ο θησαυρός» της αναμονής ρύθμισης του ωραρίου των νηπιαγωγών λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιοτυπίες της λειτουργίας των Νηπιαγωγείων. Η ρύθμιση επιβάλλει 25ωρο για το σύνολο των νηπιαγωγών (πλην των ελάχιστων που υπηρετούν στα, μετρημένα στα δάχτυλα, 4/θεσια και άνω νηπιαγωγεία) και μάλιστα δίχως την επιπλέον αποζημίωση που ισχύει στα αντίστοιχα δημοτικά σχολεία. Η επίκληση του Ν 4115/30-1-2013 ως περιοριστικού για την έκδοση Υπουργικής Απόφασης σε συγκεκριμένη κατεύθυνση σε συνδυασμό με το Ν.1566/85 μόνο ως αστείο μπορεί να εκληφθεί αφού τίποτα δεν εμπόδιζε την κυβέρνηση να νομοθετήσει εκ νέου εάν είχε τη βούληση για πραγματική εναρμόνιση του ωραρίου νηπιαγωγών – δασκάλων.
Ø  Διαλύεται το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο με την επιστημονικά τεκμηριωμένη και την παιδαγωγική προσφορά του  και στη θέση του έρχεται το «νέο ενιαίο», που χωρίζει το πρόγραμμα σε βασικό και προαιρετικό, αίροντας την αντισταθμιστική λειτουργία του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου μετατρέποντας το σε φύλαξη. Το επιχείρημα ότι με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει ένα ενιαίου τύπου Νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά δεν μπορεί να σταθεί, αφού και πάλι θα υπάρχουν δύο τύποι προγράμματος.
Με αυτό τον τρόπο  αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του ολοήμερου ,αφού αλλάζει η ομάδα των  παιδιών  μετά τις 13.00 και αποκόπτεται το πρωινό από το μεσημεριανό πρόγραμμα, το οποίο ως τώρα είχε συνέχεια.
Ø  Η δημιουργία διαφορετικής σύνθεσης τμημάτων για το ολοήμερο πρόγραμμα , τόσο στην πρωινή ζώνη όσο και στη μεσημεριανή, θα δημιουργήσει δυσκολίες στην προσαρμογή των παιδιών, που σε αυτή την ηλικία χρειάζονται σταθερό περιβάλλον, καθώς και πρακτικά προβλήματα στη λειτουργία όλων  των τμημάτων.
 Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα   οι νηπιαγωγοί μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων θα αναλαμβάνουν το βασικό ή το ολοήμερο πρόγραμμα, ενώ οι  θέσεις ήταν ως τώρα ενιαίες και υπήρχε εναλλαγή των εκπαιδευτικών στις βάρδιες, συνεργασία με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα και συνέχεια των πρωινών δραστηριοτήτων.

   Σε αντιστάθμισμα όλων των παραπάνω, αναπτύχθηκε μια θολή επιχειρηματολογία που είχε ως προμετωπίδα ότι τελικά δεν επιβεβαιώθηκαν τα σενάρια συρρίκνωσης του Νηπιαγωγείου με κλείσιμο εκατοντάδων τμημάτων. Τονίζουμε ότι έπειτα από την ψήφιση της ρύθμισης για τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό λειτουργίας των τμημάτων νηπιαγωγείου να είναι το 14, το ενδεχόμενο, άμεσα, υποβάθμισης σε λειτουργικό επίπεδο είναι τραγικά ανοικτό αλλά και μακροπρόθεσμα, όσο δε ρυθμίζεται νομοθετικά το εύρος των περιπτώσεων όπου ο αριθμός θα είναι το 5, κανένας δεν εμποδίζεται στο μέλλον να προχωρήσει σε χιλιάδες υποβαθμίσεις.

   Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας έπειτα από την αντίδραση που συνάντησε από τη Δ.Ο.Ε. στην εφαρμογή των ρυθμίσεων για το όριο των 14 νηπίων, καθώς την ευρύτερη ανάδειξη του θέματος στην κοινωνία προχώρησε σε μια ακόμη αναδίπλωση. Το ερώτημα είναι όμως «για πόσο;» και με ποιες προθέσεις ως προς τη συνέχεια.

   Το βέβαιο είναι ότι οι Υπουργικές Αποφάσεις (φυσικά χωρίς διάλογο και φυσικά εν μέσω Αυγούστου) κάνουν φανερό ότι η κυβέρνηση αντί για την εφαρμογή της 14χρονης εκπαίδευσης, διαλύει συστηματικά και μεθοδικά όλες τις δομές της δημόσιας εκπαίδευσης.
  
   Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα βρεθεί απέναντι και σε αυτές τις μεθοδεύσεις. Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αποσύρει  τις αποφάσεις με το παραπάνω περιεχόμενο και να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικό διάλογο για την προσχολική αγωγή.

   Οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. θα απαντήσουν δυναμικά μέσα από τις κινητοποιήσεις που αποφάσισε η 85η Γ.Σ. του Κλάδου.

Εφαρμοστική εγκύκλιος με περαιτέρω διευκρινίσεις για την αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα

Π.Δ. 69/169 – Αναγνώριση προυπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα…Εφαρμοστική Εγκύκλιος με περαιτέρω διευκρινήσεις Σε συνέχεια της αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.31.54/2355/οικ.20352/27-7-2016 εγκυκλίου με θέμα«Αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα» αναφορικά με την έκδοση του Π.Δ. 69/2016 (Α’ 127), διευκρινίζονται περαιτέρω τα εξής:

 Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΔΩ:https://xenesglosses.eu/2016/08/efarmostiki-egkiklios-peretero-diefkrinisis-gia-tin-anagnorisi-proipiresias-ektos-dimosiou-tomea/

Απόφαση της 85ης Γ.Σ. του Κλάδου Για την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση

  • Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).
  •  Μείωση του αριθμού των νηπίων σε 1:15 ανά νηπιαγωγείο, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα υλοποίησης του παιδαγωγικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου. Άμεση απόσυρση του άρθρου 35 στο Ν.4386 για την έρευνα για τον ελάχιστο αριθμό 14.
  • Άμεση έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για το ωράριο των Νηπιαγωγών μετά τη θεσμοθέτησή του με το Ν.4115/2013 λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν (να λογίζεται ως διδακτικός χρόνος όλος ο χρόνος παραμονής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο).
  • Ανέγερση νέων κτηριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
  • Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και άμεσος μόνιμος διορισμός των απαιτούμενων Νηπιαγωγών.
  • ‘Όχι στο νέο ενιαίο τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.
  • Διατήρηση του αυτοτελούς χαρακτήρα του παιδαγωγικού προγράμματος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
  • Ενδυνάμωση του αντισταθμιστικού ρόλου του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
  • Φοίτηση όλων των παιδιών  χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Απόσυρση της εγκυκλίου για τις εγγραφές.
  • Τήρηση της αναλογίας παιδιών / τετραγωνικών  μέτρων με βάση τις προδιαγραφές ΟΣΚ (1 παιδί ανά 3 τετραγωνικά μέτρα).
  • Εξασφάλιση δωρεάν μεταφοράς νηπίων και προνηπίων.
  • Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε όλα τα νηπιαγωγεία. Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων για παράλληλη στήριξη.
  • Διορισμός μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες, τραπεζοκόμοι, σχολικοί βοηθοί, σχολικοί νοσηλευτές).
  • Ομάδα υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου. Διορισμός μόνιμου ειδικού επιστημονικού προσωπικού (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές και λογοθεραπευετές).
  • Ίδρυση και στελέχωση τάξεων υποδοχής.
  • Στελέχωση των νηπιαγωγείων με εκπαιδευτικούς μητρικής γλώσσας.
  • Αύξηση της χρηματοδότησης, Ειδική χρηματοδότηση για παιδαγωγικό υλικό ώστε να διασφαλιστεί ο δωρεάν χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου.
  • Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους Δήμους.
  • Σε κάθε νηπιαγωγείο να τοποθετηθεί και μια νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής για τη στήριξη παιδιών με εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Δωρεάν σίτιση όλων των παιδιών και δωρεάν εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά.
Από την 85η Γ.Σ. 

Μέχρι 16/8 οι αιτήσεις επανεξέτασης αποσπάσεων των εκπαιδευτικών ΠΕ από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ

Μέχρι 16 Αυγούστου οι αιτήσεις επανεξέτασης απποσπάσεωντων εκπκών ΠΕ από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ
Μέχρι τις 16 Αυγούστου θα μπορούν οι εκπκοί της ΠΕ να υποβάλλουν,μέσω ΟΠΣΥΔ,αιτήσεις επανεξέτασης αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ ,τροποποιήσεις,ενστάσεις νέες αιτήσεις κλπ .
Αυτό προβλέπει απόφαση που υπογράφηκε σήμερα.Το σύστημα αναμένεται να ανοίξει από αύριο.

Ο δωδεκάλογος των επερχόμενων ανατροπών στην αγορά εργασίας

Οι βέλτιστες πολιτικές απασχόλησης στον «αστερισμό» της ευελιξίας για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας

INTIME NEWS/ΜΠΑΜΠΟΥΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Με βάση τις έως σήμερα δημόσιες τοποθετήσεις του υπουργού Εργασίας και των κοινωνικών εταίρων, θεωρείται δεδομένο ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα αναπτυχθούν νέες πρωτοβουλίες από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
Του Στέλιου Παπαπέτρου
spapa@naftemporiki.gr
Η ανάδειξη της ατζέντας των εργασιακών σχέσεων ως το μείζον θέμα των επικείμενων διαπραγματεύσεων με τους εκπροσώπους των θεσμών τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, καθώς και η αναμονή της καθοριστικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για το θέμα των ομαδικών απολύσεων, με αφορμή την προσφυγή της εταιρείας Lafarge, αναζωπύρωσαν το ενδιαφέρον για τις «βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές» στον τομέα της οργάνωσης και της ρύθμισης της αγοράς εργασίας.
Στο εσωτερικό της χώρας, με βάση τις έως σήμερα δημόσιες τοποθετήσεις του υπουργού Εργασίας και των κοινωνικών εταίρων, θεωρείται δεδομένο ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα αναπτυχθούν νέες πρωτοβουλίες από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη με στόχο την εξειδίκευση των θέσεων και των προτάσεων που αφορούν την αναδιοργάνωση της αγοράς εργασίας.
Συνεπώς αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον η καταγραφή των πρωτοβουλιών που ελήφθησαν τα τελευταία χρόνια στο ευρωπαϊκό εργατικό δίκαιο και η ανάδειξη των σημαντικότερων αλλαγών που συντελέστηκαν στην οργάνωση της εργασίας των μισθωτών, όπως αυτές έχουν αποτυπωθεί από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο εργασιακών σχέσεων.
Η κωδικοποίηση ορισμένων από τις σημαντικότερες αλλαγές που κατέγραψε η «Ναυτεμπορική» και θεσμοθετήθηκαν μέχρι το 2012 συγκλίνουν στο βασικό συμπέρασμα ότι οι νομοθετικές παρεμβάσεις που έγιναν στο πεδίο της εθνικής εργατικής νομοθεσίας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης χαρακτηρίζονται, κυρίως, από την προσπάθεια ενίσχυσης της ευελιξίας της εργασίας, ως διακηρυγμένο εργαλείο για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της απασχόλησης.
Αξίζει να επισημάνουμε ότι, τα τελευταία χρόνια, η ανάπτυξη των ευέλικτων μορφών απασχόλησης ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο κάτω από την πίεση που άσκησε και εξακολουθεί να ασκεί η οικονομική κρίση.
Οι βασικοί άξονες των αλλαγών
Η ενίσχυση της παρουσίας των μορφών ευέλικτης εργασίας, που διαφοροποιούνται από τις συμβάσεις σταθερής και πλήρους απασχόλησης, εκδηλώθηκαν τα τελευταία χρόνια με ρυθμίσεις που αναφέρονται στις εξής θεματικές ενότητες της ευέλικτης εργασίας:
Ως προς τις προσωρινές συμβάσεις ορισμένου χρόνου, καταγράφονται τα εξής: η επέκταση της ανώτατης διάρκειας των διαδοχικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της προστασίας των εργαζομένων, εφόσον διευρύνεται η χρονική διάρκεια της έννοιας της προσωρινής απασχόλησης. Η περίπτωση αυτή συναντάται στη Ρουμανία, όπου επεκτείνεται το σχετικό ανώτατο όριο από τους 24 στους 36 μήνες. Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται σχετικές ρυθμίσεις και στη Σλοβακία.
2 Ως προς το καθεστώς ενοικίασης των εργαζομένων μέσω γραφείων προσωρινής απασχόλησης, έχουμε την επέκταση του ανώτατου χρονικού ορίου δανεισμού των εργαζομένων από τα 2 στα 3 έτη.
Η αναγνώριση του συνδικαλιστικού δικαιώματος στους εργαζόμενους με καθεστώς δανεισμού από την πρώτη ημέρα του δανεισμού τους (π.χ. Ηνωμένο Βασίλειο). Καθιερώνεται η ίση μεταχείριση μεταξύ ενοικιαζόμενου προσωπικού μέσω γραφείου προσωρινής απασχόλησης και εργαζόμενων της δανειζόμενης εταιρείας, υπό τον όρο της παρέλευσης 12 συνολικά εβδομάδων, ως προς τις αποδοχές, τον χρόνο εργασίας και ανάπαυσης, τις άδειες και τη νυκτερινή εργασία. Επίσης, έχουμε την καθιέρωση της συνευθύνης της δανειζόμενης επιχείρησης στην περίπτωση δυσμενούς διάκρισης σε βάρος των ενοικιαζόμενων εργαζομένων από μέρους της δανείζουσας εταιρείας με τη συνακόλουθη επιβολή ποινής αποζημίωσης προς τους θιγόμενους (π.χ. Ηνωμένο Βασίλειο).
4 Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της τυπικής μερικής απασχόλησης, επισημαίνονται οι ακόλουθες ρυθμίσεις: α) Η καθιέρωση της δυνατότητας μετατροπής της εργασίας πλήρους απασχόλησης σε μερική, λόγω οικονομικών δυσχερειών της επιχείρησης (π.χ. Πορτογαλία). β) Η καθιέρωση της δυνατότητας μετατροπής της πλήρους απασχόλησης σε προαιρετική μερική απασχόληση με εφαρμογή στο σύνολο του δημόσιου τομέα, που συνεπάγεται τη μείωση εργάσιμου χρόνου και αποδοχών μέχρι 50% για χρονικό διάστημα μέχρι 5 ετών. γ) Η καθιέρωση της έγγραφης ατομικής σύμβασης για εργασία μέχρι τις 150 ώρες ετησίως με απαλλαγή της υποχρέωσης του εργοδότη για πληρωμή κοινωνικών εισφορών και παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης (π.χ. Τσεχία).
Ως προς τη λειτουργία της εκ περιτροπής εργασίας, η οποία ουσιαστικά είναι μία ακόμη εκδοχή της μερικής απασχόλησης, καταγράφεται η δυνατότητα μετατροπής της πλήρους απασχόλησης σε εκ περιτροπής εργασία, γεγονός που μεταφράζεται σε μειωμένο αριθμό ημερών εβδομαδιαίας εργασίας, λόγω δυσμενών οικονομικών αποτελεσμάτων της επιχείρησης (π.χ. Πορτογαλία).
Ειδικό καθεστώς συμβάσεων για νεαρές ηλικίες με περιορισμένα εργασιακά δικαιώματα. Σε αρκετές χώρες, όπως και στην Ελλάδα, καθιερώνεται αμοιβή χαμηλότερη από τον κατώτατο μισθό για τους νεοπροσλαμβανόμενους νέους. Σε αυτό το πλαίσιο υπάγεται το ελληνικό παράδειγμα με δύο νομοθετικές παρεμβάσεις. Με την πρώτη, οι νέοι ηλικίας 18-25 ετών αμείβονται με μισθούς που αντιστοιχούν στο 80% των κατώτατων μισθών ανά επίπεδο συλλογικής σύμβασης (εθνικής γενικής, κλαδικής, επιχειρησιακής, ομοιοεπαγγελματικής). Με τη δεύτερη, οι αμοιβές για τους νέους μέχρι 25 ετών που προσλαμβάνονται ή των ήδη απασχολουμένων υποχωρούν κατά 32% έναντι του γενικού κατώτατου μισθού και ανεξάρτητα από το επίπεδο της προηγούμενης αμοιβής τους.
Τα τελευταία χρόνια, η ανάπτυξη των ευέλικτων μορφών απασχόλησης ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο κάτω από την πίεση που άσκησε και εξακολουθεί να ασκεί η οικονομική κρίση. 
Συμβάσεις εργασίας με καθεστώς δοκιμαστικής περιόδου: Οι συμβάσεις δοκιμής, προκειμένου να ακολουθήσει πρόσληψη με καθεστώς τυπικής εργασίας, συνδέονται με το φαινόμενο της επέκτασης της διάρκειάς τους, ώστε να περιορίζεται το δικαίωμα στην αποζημίωση σε περίπτωση απόλυσης. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται το ουγγρικό παράδειγμα με την επέκταση της δοκιμαστικής περιόδου από τους 3 στους 6 μήνες.
Θεσμικές αλλαγές στη διευκόλυνση των απολύσεων: Οι νομοθετικές ρυθμίσεις για την καταγγελία των συμβάσεων εργασίας έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό την περαιτέρω διευκόλυνση των απολύσεων για τις επιχειρήσεις με βασική αιτιολογία την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την αύξηση της απασχόλησης. Τα ειδικότερα μέτρα και οι πρωτοβουλίες που εντάσσονται στο πεδίο των απολύσεων είναι τα ακόλουθα: α ) Η απελευθέρωση των όρων πρόσληψης και απόλυσης από σχετικούς περιορισμούς (π.χ. Τσεχία, Ουγγαρία, Σλοβακία). β) Η επέκταση της διάρκειας των συμβάσεων δοκιμαστικής περιόδου, μετά τη λήξη των οποίων στοιχειοθετείται το δικαίωμα στην αποζημίωση σε περίπτωση απόλυσης, όπως συμβαίνει στην περίπτωση της Ουγγαρίας με τη σχετική επέκταση από τους 3 στους 6 μήνες, και στη Ρουμανία από τις 45 στις 120 ημέρες. γ) Η άρση της υποχρέωσης αιτιολόγησης των απολύσεων για τις συμβάσεις αορίστου χρόνου ως προς τους λόγους της ακαταλληλότητας του εργαζόμενου, της εισαγωγής νέων τεχνολογιών και της προώθησης οργανωτικών αλλαγών, σύμφωνα με την περίπτωση της Πορτογαλίας.
9 Η μείωση των αποζημιώσεων απόλυσης, σύμφωνα με το πορτογαλικό παράδειγμα, με σχετική μείωση από τις 30 στις 10 ημέρες ανά έτος προϋπηρεσίας.
10 Η μετατόπιση του βάρους της απόδειξης από τον εργοδότη στον εργαζόμενο στην περίπτωση της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας (π.χ. Ρουμανία).
11 Η σύσταση διμερούς επιτροπής στη Σουηδία με στόχο τη μελέτη του ζητήματος των απολύσεων και τη σύγκριση του εθνικού θεσμικού πλαισίου με τα αντίστοιχα ισχύοντα στις υπόλοιπες χώρες της Ένωσης. Η εξέλιξη αυτή είναι απόρροια των πιέσεων των σουηδικών εργοδοτικών οργανώσεων για την αναθεώρηση του νόμου για τις απολύσεις, τον οποίο θεωρούν ιδιαίτερα προστατευτικό για τους εργαζόμενους και ανασταλτικό παράγοντα για τις προσλήψεις νέων ανέργων.
12 Στον αντίποδα, τέλος, των παραπάνω εξελίξεων επισημαίνεται η νομολογία του ανώτατου γαλλικού δικαστηρίου για τον περιορισμό της καταχρηστικής συμπεριφοράς των εργοδοτών, με αφορμή τον σχετικά πρόσφατο θεσμό της συμβατικής απόλυσης. Η σχετική δικαστική απόφαση δέχεται τον συνυπολογισμό του αριθμού των συμβατικών απολύσεων, όταν υπάρχουν τουλάχιστον 10 τέτοιου είδους αποχωρήσεις ανά μήνα, στη διαδικασία περί ομαδικών απολύσεων και στην υποχρέωση του εργοδότη να καταθέσει οικονομικό και κοινωνικό σχέδιο. Η απόφαση αυτή επιχείρησε να θέσει περιορισμούς στην πρακτική που ακολουθήθηκε, μετά τη διετή εφαρμογή του σχετικού νόμου, σύμφωνα με την οποία το 11% των επιχειρήσεων είχε κάνει χρήση του θεσμού, απολύοντας 480 χιλιάδες εργαζομένους κυρίως άνω των 50 ετών.

ΠΥΣΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ: ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ:

ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΛΑΩΝ 
ΑΠΟ 2/Θ ΣΕ 3/Θ





ΙΔΡΥΣΕΙΣ:

Τ.Ε(ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ) στο 1ο 2/Θ Νηπιαγωγείο Μολάων
Τ.Ε στο 6/Θ Δημοτικό Σχολείο Γκοριτσας-Σκουρας
Τ.Ε στο 6/Θ Δημοτικό Σχολείο Ασωπου-Φοινικίου
Τ.Ε στο 6/Θ Δημοτικό Σχολείο Κάμπου Βοιων

Mια μερα πριν την καταληκτικη ημερομηνια αιτησεων αποσπασης εντος ΠΥΣΠΕ θα γνωστοποιηθουν στους εκπαιδευτικους τα λειτουργικα κενα! τραγελαφικα πραγματα!

ο προεδρος του πυσπε λακωνιας συγκαλει συνεδριαση 
για τον προσδιορισμο των λειτουργικων κενων σε ολους τους κλαδους εκπαιδευτικων στις 17.8.2016,ενω οι αιτησεις αποσπασης εντος ΠΥΣΠΕ Λακωνιας ειναι μεχρι 18.8.2016!!!!
Mια μερα πριν την καταληκτικη ημερομηνια θα γνωστοποιηθουν στους εκπαιδευτικους τα λειτουργικα κενα!
τραγελαφικα πραγματα!

ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΚΕΝΩΝ

8.8.2016
ΠΡΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟ ΠΥΣΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
ΘΕΜΑ:ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΚΕΝΩΝ
Παρακαλούμε όπως ορίσετε συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Λακωνίας με μοναδικό θέμα στην Ημερήσια διάταξη :"προσδιορισμό κενών" ,προκειμένου οι εκπαιδευτικοί που ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΠΕ Λακωνίας και οι εκπαιδευτικοί από άλλο ΠΥΣΠΕ, που πήραν απόσπαση στο ΠΥΣΠΕ Λακωνίας,
να διευκολυνθούν να καταθέσουν αίτηση-δήλωση προτίμησης σχολείων για να υπηρετήσουν το διδακτικό έτος 2016-17 με προσωρινή τοποθέτηση.

Η ΑΙΡΕΤΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΥΣΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΠΕ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ
ΤΗΛ./ΦΑΞ:2732082682 ΚΙΝ: 6978697160
e-mail:paremvasislak@gmail.com /lisapapad84@gmail.com 
ιστολόγιο: paremvasislak.blogspot.com

Ο ενιαιος τυπος ολοημερου νηπιαγωγειου Φιλη της κυβερνησης συριζα-ανελ διαλυει το δημοσιο νηπιαγωγειο και δε θεσμοθετει το ωραριο των νηπιαγωγων συμφωνα με τις συλλογικες αποφασεις του κλαδου(85 ΓΣ της ΔΟΕ).

Τον καθορισμό του εβδομαδιαίου υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία, κατά ανάλογο τρόπο με αυτό των δασκάλων, βάσει της οργανικότητας των νηπιαγωγείων, προβλέπει υπουργική απόφαση,  ως ακολούθως:
1. Διευθυντές/ντριες 4/θέσιων και 5/θέσιων νηπιαγωγείων, ώρες 20.
2. Διευθυντές/ντριες 6/θέσιων νηπιαγωγείων, ώρες 12.
3. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια νηπιαγωγεία, ανεξάρτητα από το βαθµό και το χρόνο υπηρεσίας τους, ώρες 25.
4. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε 4/θέσια και άνω νηπιαγωγεία:
I) ώρες  24, αν έχουν μέχρι 10 χρόνια υπηρεσίας,
II) ώρες  23, αν έχουν από 10 μέχρι 15 χρόνια υπηρεσίας,
ΙΙΙ) ώρες  22, αν έχουν από 15 μέχρι 20 χρόνια υπηρεσίας και
ΙV) ώρες  21, αν έχουν πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας.
5. Στους εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν τον οριζόμενο στην προηγούμενη  περίπτωση χρόνο υπηρεσίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου ανατίθεται μειωμένο ωράριο  διδασκαλίας από την 1η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους και στους λοιπούς από την 1η  Σεπτεμβρίου του επόμενου διδακτικού έτους.
Η ισχύς της  απόφασης αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου του 2016.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ  ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ:http://www.esos.gr/arthra/45543/didaktiko-orario-ton-ekpaideytikon-poy-ypiretoyn-se-nipiagogeia
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:http://www.esos.gr/arthra/45542/orologio-programma-toy-oloimeroy-nipiagogeioy

B φάση αποσπάσεων, μετατάξεις εκπαιδευτικών, επανεξέταση αιτήσεων απόσπασης, ενστάσεις

β’ φάση αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ-αμοιβαίες μεταθέσεις Σύμφωνα με ενημέρωση από τα αρμόδια τμήματα του υπουργείου η β’ φάση των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ,καθώς και οι αμοιβαίες μεταθέσεις θα εξετασθούν μετά τις 22 Αυγούστου.Αιτήσεις επανεξέτασης,ενστάσεις,νέες αιτήσεις,ανακλήσεις κλπ θα υποβληθούν μόλις ανοίξει το σύστημα. Μετατάξεις εκπ/κών β/θμιας στην α/θμια Υπογράφηκαν από τον υπουργό παιδείας οι μετατάξεις των εκπκών της β/θμιας στην α/θμια,που εγκρίθηκαν από το ΚΥΣΠΕ.Η σχετική απόφαση είναι στις οικομικές υπηρεσίες για να γίνει η μεταφορά των πιστώσεων και στη συνέχεια θα πάει στο εθνικό τυπογραφείο για να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ. Επανεξέταση αιτήσεων απόσπασης , ενστάσεις και ανακλήσεις Με αφορμή ερωτήματά σας,σας ενημερώνω ότι οι αιτήσεις επανεξέτασης των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ,οι ενστάσεις και οι ανακλήσεις θα υποβληθούν ηλεκτρονικά,όπως και οι αρχικές αιτήσεις.Το ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου θα ανοίξει ,πιθανόν από αύριο και για λίγες μέρες,για να υποβάλλουν οι εκπ/κοί τις αιτήσεις.

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΣΤΟ ΠΥΣΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΙΣ 1.9.2016

Μέσα στον Αύγουστο θα βγουν τα κενά στις διευθύνσεις εκπαίδευσης και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να δηλώσουν σχολεία για προσωρινή τοποθέτηση.Θα πρέπει να ενημερώνονται από τους αιρετούς εκπροσώπους τους και από το site της διεύθυνσης ΠΕ που έχουν αποσπαστεί.
Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί (απο ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ) έχουν πάρει απόσπαση για ένα διδακτικό έτος.
Άρα αναλαμβάνουν υπηρεσία στις 1.9.2016
ή στη διεύθυνση εκπαίδευσης(αν είναι στη διάθεση) 
ή σε σχολική μονάδα (αν έχουν πάρει προσωρινή τοποθέτηση).
σημείωση: οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί από άλλο ΠΥΣΠΕ και οι εκπαιδευτικοί που ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΠΕ
οι αιτήσεις τους εξετάζονται μαζί.

Η αιρετή εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΠΕ Λακωνίας
με την ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ -ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
ΤΗΛ./ΦΑΞ:2732082682 ΚΙΝ: 6978697160
e-mail:paremvasislak@gmail.com/ lisapapad84@gmail.com ιστολόγιο:paremvasislak.blogspot.com

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ ΤΟ ΚΛΑΣΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ! ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΜΙΚΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΒΑΣΙΚΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΤΟ ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΤΡΙΩΡΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ - ΦΥΛΑΞΗΣ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ!

Αθήνα5/8/2016

Πραγματοποιήθηκε στις 4/8/2016 συνάντηση συμβούλων του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων με μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν και Νηπιαγωγοί. 
Για άλλη μια φορά η εκπαιδευτική κοινότητα αιφνιδιάζεται, με ρυθμίσεις που προωθούνται κατά τη διάρκεια του Αυγούστου και θα επιφέρουν δομικές αλλαγές στο θεσμό του Νηπιαγωγείου. Οι ρυθμίσεις θα πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και Θα πρέπει να γίνει και σχετική ενημέρωση των γονέων. Βασίζονται σε μια «εκπαιδευτική πολιτική» αυστηρά μνημονιακής κατεύθυνσης με μανδύα δήθεν εκπαιδευτικών καινοτομιών την οποία σχεδόν σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα έχει καταψηφίσει. (Απόφαση της 85ης Γ.Σ της ΔΟΕ)
Η διεξαγωγή της συνάντησης έγινε σε εκρηκτικό κλίμα λόγω του γεγονότος ότι οι εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας ανακοίνωσαν ότι θα θέσουν άμεσα σε εφαρμογή ρυθμίσεις για το ωράριο των Νηπιαγωγών και το νέο ενιαίο τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Οι αλλαγές αυτές θα αποδομήσουν το Ολοήμερο μετατρέποντας το ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμά του σε βασικό υποχρεωτικό πρωινό και απογευματινό προαιρετικό .Η ρύθμιση αυτή οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε δημιουργία απογευματινών τμημάτων δημιουργικής απασχόλησης 3ωρης διάρκειας, τα οποία, πιθανόν σε λίγα χρόνια, θα τεθούν υπό την εποπτεία των Δήμων χρηματοδοτούμενα απο το ΕΣΠΑ, με voucher που θα δίνονται στο γονέα για να εγγράψει όπου θέλει το παιδί του. Συνεπώς με τον ενιαίο τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου υπάρχει σοβαρός κίνδυνος η απογευματινή ζώνη να είναι παιδοφυλακτήριο και τελικά να μετατραπεί σε εξωδιδακτική απασχόληση ώστε οργανικές θέσεις να χαθούν ή να αντικατασταθούν με θέσεις ωρομίσθιων ή ωφελουμένων (ελαστικές μορφές εργασίας).

Οργή προκαλεί η προχειρότητα της μεθόδευσης τέτοιων δομικών αλλαγών, η βιασύνη έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης που αναφέρεται στην αλλαγή του εκπαιδευτικού χαρακτήρα του Ολοημέρου, της μορφής και του ωραρίου λειτουργίας του και την αλλαγή των όρων εγγραφής των παιδιών στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία. Η απουσία σχεδιασμού, και η μη στάθμιση των παραμέτρων οι οποίες σχετίζονται με τις ιδιαιτερότητες των παιδιών αυτής της ηλικίας καθιστούν παιδαγωγικά επικίνδυνη την εφαρμογή του ενιαίου τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Από τους συμβούλους ανακοινώθηκαν τα παρακάτω:
Η Υπουργική απόφαση για το ωράριο (έχει ήδη υπογραφεί και έχει σταλεί για ΦΕΚ)
Η αλλαγή της μορφής του Νηπιαγωγείου που θα υπογραφεί άμεσα με Υπουργική Απόφαση

ΝΕΟ ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ή ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΙΚΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Σύμφωνα με τα όσα μας ενημέρωσαν, το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο θα αποτελείται από δύο αυτόνομα προγράμματα: το βασικό - υποχρεωτικό (8:20 – 13:00) και το προαιρετικό απογευματινό (13:00-16:00). Δεν θα υπάρχει δηλαδή συνέχεια στο πρόγραμμα, αλλά δύο διαφορετικά προγράμματα που θα λειτουργούν αυτοτελώς.
Τα παιδιά που οι γονείς τους επιθυμούν να παρακολουθήσουν Ολοήμερο, θα συγκεντρώνονται από όλα τα τμήματα βασικού πρωινού προγράμματος και θα συγκροτούν νέα απογευματινά τμήματα που θα λειτουργούν με τρίωρη διάρκεια (σίτιση, χαλάρωση και μια ώρα δημιουργίας, έκφρασης και ενασχόλησης στις γωνιές).
Μετατρέπονται αυτόματα όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας σε Ολοήμερα αν έχουν αιτήσεις για Ολοήμερο και με αριθμό παιδιών που απαιτείται: μονοθέσια 5 παιδιά, διθέσια 10 παιδιά και τα τριθέσια και άνω 14 παιδιά.
Παραθέτουμε το πρόγραμμα που μας ανακοίνωσαν :

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΩΡΕΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ

7:45 – 8:30 
(45΄)
Πρόωρη υποδοχή μαθητών/τριων (προαιρετικό πρόγραμμα)

08:20-8:30
Προσέλευση
08:30-09:15
1η διδακτική ώρα (45')
Ελεύθερο παιχνίδι - ενασχόληση στα κέντρα μάθησης

09:15-10:00
2η διδακτική ώρα ( 45')
Οργανωμένες δραστηριότητες με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ και πρόγευμα

10:00– 10:20
Διάλλειμμα

10:20-11:05

3η διδακτική ώρα ( 45')
Οργανωμένες δραστηριότητες με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ

11:05-11:50
4η διδακτική ώρα (45')
Οργανωμένες δραστηριότητες με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ

11:50-12:10
Διάλλειμα
12:10-13:00
5η διδακτική ώρα (40')
Ελεύθερο παιχνίδι-ενασχόληση στα κέντρα μάθησης ανατροφοδότηση-προετοιμασία για αναχώρηση

13:00 ΛΗΞΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

13:00 ΕΝΑΡΞΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


13:00-14:20
1η ώρα ολοήμερου προγράμματος ( 40')
Γεύμα


2η ώρα ολοήμερου προγράμματος (40')
Χαλάρωση - ύπνος -Ελεύθερο παιχνίδι- ενασχόληση στα κέντρα μάθησης


14:20-15:00
3η ώρα ολοήμερου προγράμματος (40')
Δημιουργία και Έκφραση: Εικαστική Έκφραση, Δραματική Τέχνη, Μουσική, Φυσική Αγωγή

15:00-15:20
Διάλλειμμα


15:20-16:00
4η ώρα ολοήμερου προγράμματος ( 40')
Ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι ανατροφοδότηση
16:00 ΛΗΞΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Η ΠΡΩΙΝΗ ΖΩΝΗ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ

ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΕΣ-ΟΙ 
Ο θεσμός του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ. Μια νέα δομή φροντίδας και φύλαξης δημιουργείται από τις 13:00 (ώρα κατά την οποία τελειώνει το βασικό πρόγραμμα) έως τις 16:00 , η οποία δε μπορεί να έχει τη στοχοθεσία των Ολοήμερων Προγραμμάτων με τη μορφή που γνωρίζουμε, με τη μορφή που επιμορφώθηκαν οι Νηπιαγωγοί και που εκδόθηκαν τα ανάλογα βιβλία-οδηγοί για γονείς και εκπαιδευτικούςhttp://www.pi-schools.gr/preschool_edu…/…/odig_oloimerou.pdf
Το Ολοήμερο πρόγραμμα γίνεται προαιρετικό χωρίς καμμιά συνέχεια με το βασικό, αφού τα παιδιά που θα το παρακολουθούν θα είναι παιδιά διαφορετικών πρωινών τμημάτων βασικών προγραμμάτων. Υπενθυμίζουμε ότι ο θεσμός του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εντάχθηκε στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με το νόμο 2525/1997 (ΦΕΚ 188/1997, τ.Α΄), με σκοπό να ανταποκριθεί στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες, να λειτουργήσει αντισταθμιστικά και να συμβάλλει στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και του κοινωνικού αποκλεισμού. Όλα αυτά τα χρόνια, ο θεσμός λειτούργησε με επιτυχία παρά τα προβλήματα που υπήρχαν ως προς το θέμα κυρίως των υποδομών και της στελέχωσης με βοηθητικό προσωπικό και είχε την υποστήριξη των γονιών, των Νηπιαγωγών και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, γεγονός που αποδεικνύεται με την αύξηση των Ολοήμερων τμημάτων (από τα 160 τμήματα που υπήρχαν το σχολικό έτος 1997–1998, το 1998-99 αυξήθηκαν σε 340, το 1999-2000 ανήλθαν σε 879, το 2000-2001 επεκτάθηκαν σε 1.000, το 2001-2002 αυξήθηκαν σε 1.325, το 2002-2003 σε 1.637, το 2003-2004 σε 1.940, το 2004-2005 σε 2.182, το 2005-2006 σε 2.358, το 2006-2007 σε 2.504 και το 2007-2008 ανέρχονταν σε 2.759. Το σχολικό έτος που διανύουμε ο αριθμός των Ολοήμερων τμημάτων Νηπιαγωγείων της επικράτειας είναι 3.546. Είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι από το 2008 και έως σήμερα -κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης- έχουμε αύξηση του αριθμού τους. Επισημαίνουμε ότι δεν μπορεί να γίνει εφαρμογή στο Νηπιαγωγείο ενός σχεδιασμού αντίστοιχου με αυτόν του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, γιατί η εκπαιδευτική διαδικασία στο Νηπιαγωγείο παρουσιάζει πολύ μεγάλες διαφοροποιήσεις από αυτή του Δημοτικού Σχολείου και ως προς το θέμα της δομής του προγράμματος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και ως προς το θέμα της διακριτότητας των γνωστικών –διδακτικών αντικειμένων
Τα παιδιά κατανέμονται στα τμήματα με αντιπαιδαγωγικό τρόπο και δημιουργούνται ανισότητες μέσα στο ίδιο τμήμα και ως προς την ώρα προσέλευσης και ως προς την ώρα αποχώρησης. Η σύνθεση των τμημάτων είναι ρευστή σε αντίθεση με τα αμιγώς κλασικά ή Ολοήμερα που έχουμε έως σήμερα, των οποίων η σύνθεση είναι σταθερή και διευκολύνει τη διαδικασία προσαρμογής του παιδιού. Ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της προσαρμογής των παιδιών στην αρχή της σχολικής χρονιάς θα ενταθούν τα πολλά προβλήματα και οι δυσκολίες προσαρμογής που ήδη υπάρχουν, από το γεγονός ότι το παιδί που είναι στο Ολοήμερο θα είναι υποχρεωμένο να αλλάζει ομάδα στο απογευματινό πρόγραμμα.
Δεν υπάρχει σταθερός εκπαιδευτικός στο πρωινό πρόγραμμα αφού θα πρέπει να αναπληρώνει κάποιος άλλος το χρόνο που αντιστοιχεί στη μείωση ωραρίου των Προϊσταμένων. Μόνο στην περίπτωση που δεν υπάρχει Ολοήμερο τμήμα ή όταν ο/η Προϊσταμένη/ος τοποθετηθεί στο απογευματινό τμήμα (μετά από σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων) μπορεί να υπάρξει. Οι θέσεις των Νηπιαγωγών δεν είναι ενιαίες, γίνεται διάκριση σε πρωινό βασικό ή απογευματινό ωράριο και δεν υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής όπως συμβαίνει τώρα στο αμιγώς Ολοήμερο τμήμα. Επιπλέον ο εκπαιδευτικός του ολοήμερου προγράμματος θα πρέπει να συγκεράσει διαφορετικές θεματικές ενότητες που πραγματεύονται τα παιδιά στο βασικό πρόγραμμα και να επιλέξει δραστηριότητες μόνο της γνωστικής περιοχής Δημιουργίας και έκφρασης. Συνεπώς, διακόπτεται οποιαδήποτε συνεργασία των εκπαιδευτικών, αφού κάθε εκπαιδευτικός έχει ένα ξεχωριστό τμήμα (βασικό ή Ολοήμερο) το οποίο δε διατηρεί διαύλους επικοινωνίας με το απογευματινό.
Με το νέο Ενιαίο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο δημιουργούνται μικτά τμήματα σε κάθε σχολείο ανά την Ελλάδα και σε κάθε τμήμα Νηπιαγωγείου και δεν υπάρχει υλοποίηση στόχων εκπαιδευτικού χαρακτήρα κατά το απογευματινό ωράριο. Τα μικτά τμήματα που μέχρι τώρα αποτελούσαν μια μικρή εξαίρεση, αφού γινόταν όπως αναφέρουν οι εγκύκλιοι σε εξαιρετικές περιπτώσεις (μη λειτουργία κλασικού Νηπιαγωγείου στην περιοχή, μικρός αριθμός μαθητών ή άλλες περιπτώσεις), με κοινή πρόταση του Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής και του Διευθυντή Εκπαίδευσης, τώρα γίνονται κανόνας .
Η κλιμακωτή προσέλευση των παιδιών (όπου υπάρχει πρωινή ζώνη) και οι ανοιχτές- για μεγάλο χρονικό διάστημα- πόρτες των Νηπιαγωγείων και επιπλέον των Δημοτικών (σε περίπτωση συστέγασης) εγκυμονούν πολλούς κινδύνους. Σημαντικότερος, όμως, είναι ο κίνδυνος για τη σωματική ακεραιότητα των παιδιών, λόγω των αλλεπάλληλων-προσελεύσεων, κατά τη διάρκεια των οποίων, η επίβλεψη και εποπτεία των παιδιών είναι ελλιπής, γιατί σε πολλές περιπτώσεις η έξοδος των Νηπιαγωγείων βρίσκεται σε απόσταση από την αίθουσα διδασκαλίας. Εκτός αν υπάρχουν «δεύτερες σκέψεις», έτσι ώστε η προαιρετική πρωινή ζώνη να μετατραπεί σε υποχρεωτική. 
Καταργείται το 15λεπτο της αποχώρησης και αντικαθίσταται με αποχώρηση ακριβώς στις 13:00. Ο χρόνος όμως αποχώρησης των 15’ που υπάρχει στο πρόγραμμα με το οποίο λειτουργούμε έως σήμερα είναι παιδαγωγικά σωστός, γιατί δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να παραλαμβάνουν με ασφάλεια και χωρίς άγχος τα παιδιά. Με το νέο πρόγραμμα τα νήπια θα πρέπει να αποχωρήσουν ταχύτατα σε διάστημα κάποιων δευτερολέπτων για να μην παρακωλύεται το πρόγραμμα.
Προφανώς οι συντάκτες του προγράμματος έχουν υπόψη τους τα Δημοτικά, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, όπου τα παιδιά αποχωρούν μόνα τους και σε διάστημα λίγων λεπτών (5’). Ο/Η Νηπιαγωγός του απογευματινού θα συγκεντρώνει τα εναπομείναντα παιδιά τα οποία, αφού πάρουν τον εξοπλισμό τους, θα πάνε στην αίθουσα που έχει οριστεί (αφού αδειάσει) για το φαγητό ,τη χαλάρωση και τη φύλαξή τους .
Μας ενημέρωσαν ότι το Σεπτέμβριο όλα τα Νηπιαγωγεία αν έχουν αιτήσεις γίνονται Ολοήμερα. Η μετατροπή όλων των Νηπιαγωγείων σε Ολοήμερα αναφέρεται για λόγους εντυπωσιασμού, αφού όπως όλοι γνωρίζουμε δεν είναι δυνατόν το 60% των Νηπιαγωγείων της χώρας, με το οξύτατο κτιριακό πρόβλημα και χωρίς κονδύλια για προσλήψεις και εξοπλισμό, να γίνουν με μαγικό ραβδί Ολοήμερα. Στην ερώτησή μας αυτή μας απάντησαν να απευθυνθούμε στους Δήμους.
Μας ενημέρωσαν ότι με το νέο ενιαίο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο η Προϊσταμένη θα μπορεί να έχει 5 ώρες διοικητικό έργο. Το πρόβλημα όμως με την γραμματειακή υποστήριξη δε λύνεται με ημίμετρα, γιατί αν δεν έχει δημιουργηθεί Ολοήμερο τμήμα η Προϊσταμένη δε θα έχει μείωση διδακτικού ωραρίου. Συνεπώς, η μείωση συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία Ολοήμερου τμήματος (το οποίο σύμφωνα με την τελευταία εγκύκλιο θα μπορεί να διακόψει τη λειτουργία του ακόμα και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς).
Ο χωρισμός του διδακτικού χρόνου σε διδακτικές ώρες πρέπει να γίνεται για λόγους που αφορούν στον τρόπο υπολογισμού του ωραρίου του /της Νηπιαγωγού και δεν συνιστά εκπαιδευτική πρακτική για το Νηπιαγωγείο το οποίο δεν έχει διακριτά γνωστικά αντικείμενα2
Η απόφαση της 85ης Γενικής Συνέλευσης της ΔΟΕ (Ιούνιος 2016) η οποία ψηφίστηκε από όλες τις Παρατάξεις πλην ΠΑΜΕ αναφέρεται σε: Ενιαία δημόσια δωρεάν Υποχρεωτική Δεκατετράχρονη Εκπαίδευση (Δίχρονη Υποχρεωτική Δημόσια Δωρεάν Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση και Ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό και Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο). Η απόφαση αυτή δεν αναφέρει ότι θα πρέπει να υπάρχει ομοιογένεια ανάμεσα στο Νηπιαγωγείο και στο Ενιαίο 12χρονο σχολείο, ούτε ότι το Νηπιαγωγείο πρέπει να γίνει ένα «μικρό» Δημοτικό με μικρότερης ηλικίας παιδιά. Η Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση έχει τις ιδιαιτερότητές της. Έχει κοινά σημεία αλλά διαφοροποιείται σημαντικά από το Δημοτικό Σχολείο. Το Νηπιαγωγείο οφείλει να διατηρήσει την αυτονομία του μέσα στο γενικό πλαίσιο, έχει το δικό του ωρολόγιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τις ώρες που είναι κατάλληλες για τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα των παιδιών. Ο ενιαίος τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (στον οποίο τα παιδιά εγγράφονται με προϋποθέσεις) μετατρέπει το απογευματινό τμήμα σε ένα τρίωρο φύλαξης και ακυρώνει τον αντισταθμιστικό ρόλο του.
Τα κριτήρια που θεσπίστηκαν για την εγγραφή των παιδιών στο Ολοήμερο (Αρ. Πρωτ: 87776/Δ1 με θέμα: «Προγραμματισμός λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος των Ενιαίου Τύπου Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2016-2017» δεν είναι κριτήρια με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, όπως η υποχρεωτικότητα της φοίτησης, αλλά κοινωνικά κριτήρια όπως η εργασία των γονέων.


ΩΡΑΡΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Έκδοση Υπουργικής Απόφασης που εξειδικεύει το ωράριο των Νηπιαγωγών, το οποίο αποτελεί πάγιο αίτημα του κλάδου, με την οποία θα καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων (Ν 4115/30-1-2013, αρ. 39, παρ. 5β), καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του.
Το παραπάνω αίτημα υπήρξε αίτημα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας και στη βάση αυτή θεωρούμε θετική αυτή την κατεύθυνση. Αυτό που όμως δεν έχει ληφθεί υπόψη είναι οι ιδιοτυπίες της λειτουργίας των Νηπιαγωγείων γεγονός που έχουμε επισημάνει από την αρχή καθότι θα πρέπει να γίνει πάρα πολύ προσεκτικός σχεδιασμός για να αποτραπεί ο κίνδυνος να θιγούν τα εργασιακά δικαιώματα των Νηπιαγωγών.Σε αντίθεση με τα Δημοτικά Σχολεία τα Νηπιαγωγεία κατατάσσονται στη συντριπτική πλειοψηφία τους στις ολιγοθέσιες σχολικές μονάδες και αν το ωράριο είναι συνάρτηση του τύπου Νηπιαγωγείου στο οποίο υπηρετεί ένας Νηπιαγωγός η πλειοψηφία των Νηπιαγωγών δεν θα έχει μείωση του ωραρίου όπως συμβαίνει στους δασκάλους αλλά αύξηση . 
Έχουμε επίσης επισημάνει ότι πρέπει να ληφθούν υπόψη τα παρακάτω, γεγονός που από όσα μας ανακοινώθηκαν δεν έγινε, και τα οποία παραθέτουμε:
1.Επειδή οι θέσεις των Νηπιαγωγών στα Νηπιαγωγεία είναι ενιαίες, χωρίς να γίνεται οποιαδήποτε διάκριση σε πρωινό ή απογευματινό ωράριο, κλασικό ή ολοήμερο πρόγραμμα, εξίσου ενιαίο πρέπει να είναι και το ωράριο των Νηπιαγωγών που υπηρετούν σε αυτές.
2. Λόγω των ιδιαζουσών συνθηκών που επικρατούν στο Νηπιαγωγείο, οι Νηπιαγωγοί είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται σε κατάσταση άμεσης ετοιμότητας, όχι μόνο κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, αλλά και κατά τη διάρκεια του διαλείμματος (καθημερινή εφημερία) και κατά τη διάρκεια προσέλευσης και αναχώρησης των νηπίων. Άρα ο συνολικός διδακτικός χρόνος αρχίζει να λογίζεται από την ώρα προσέλευσης των νηπίων, εκτείνεται και κατά τη διάρκεια του διαλείμματος και τελειώνει με τη λήξη του χρόνου αποχώρησης των νηπίων
3. Η διδακτική ώρα διαρκεί 45 λεπτά της ώρας ,και το μεσημέρι 40 και 35 όπως δηλ. ισχύει και για τους υπόλοιπους-εκπαιδευτικούς.
4. Οι προϊσταμένες που καλούνται να αντεπεξέλθουν σε ποικίλα καθήκοντα (εκπαιδευτικά, διοικητικά οικονομικά και οργανωτικά), οφείλουν να έχουν μειωμένο διδακτικό ωράριο, όπως ισχύει για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.
Εξειδικεύοντας:
ΩΡΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ:
α) Το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των Νηπιαγωγών, που υπηρετούν στα δημόσια Νηπιαγωγεία, ορίζεται ως εξής: Ι) Προϊστάμενες Νηπιαγωγείων: διδακτικές ώρες 20. ΙΙ) Νηπιαγωγοί: διδακτικές ώρες (45λεπτες) 24, αν έχουν μέχρι 10 έτη υπηρεσίας, διδακτικές ώρες 23, αν έχουν από 10 μέχρι 15 έτη υπηρεσίας, διδακτικές ώρες 22, αν έχουν μέχρι 20 έτη υπηρεσίας και διδακτικές ώρες 21, αν έχουν πάνω από 20 έτη υπηρεσίας.
β) Στους Νηπιαγωγούς, που συμπληρώνουν τον οριζόμενο στην προηγούμενη περίπτωση χρόνο υπηρεσίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου, ανατίθεται μειωμένο ωράριο διδασκαλίας από την 1η Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους και στους λοιπούς από την 1η Σεπτεμβρίου του επόμενου διδακτικού έτους.
γ) όπου δε μπορεί να υπάρξει επιπλέον νηπιαγωγός για την κάλυψη ωραρίου ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σύμφωνα με το νόμο ,με την αμοιβή που ορίζει ο σχετικός νόμος.
δ) ο κοινός χρόνος για συνεργασία προσμετρείται ως διδακτικός χρόνος και για τους/τις δυο νηπιαγωγούς , θέση που διασφαλίζει την καλή συνεργασία και την εύρυθμη λειτουργία του Νηπιαγωγείου.
ε) Το πλύσιμο χεριών, το γεύμα και οι ήρεμες δραστηριότητες διδάσκουν στάσεις ζωής (υγιεινή διατροφή-υπευθυνότητα –ενσυναίσθηση) και αναπτύσσουν καλές συνήθειες, ως εκ τούτου θεωρούνται διδακτικός χρόνος.
στ) ο χωρισμός του διδακτικού χρόνου σε διδακτικές ώρες αφορά τον τρόπο υπολογισμού του ωραρίου του /της νηπιαγωγού και όχι τα νήπια , γεγονός που θα σήμαινε αυστηρή χρονική οριοθέτηση διδακτικών αντικειμένων.
Η έκδοση Υπουργικής Απόφασης ΠΟΥ ΈΧΕΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ αφορά ελάχιστα Νηπιαγωγεία (μόνο 9 από τα 5140 ) και αυξάνει για άλλη μια φορά το ωράριο των Νηπιαγωγών χωρίς να λύνει κανένα πρόβλημα αφού συνδέεται για άλλη μια φορά με τον τύπο του Νηπιαγωγείου.
Καλούμε τη ΔΟΕ να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ,έτσι ώστε να μην υλοποιηθούν αυτές οι Υπουργικές αποφάσεις :
- που διαλύουν το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο
- δε λαμβάνουν υπόψιν τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας των Νηπιαγωγείων
- εμπαίζουν τους/τις Νηπιαγωγούς εξειδικεύοντας ωράριο για 9 από 5140 Νηπιαγωγεία πανελλαδικά
Καλούμε το Υπουργείο , για άλλη μια φορά, να μη διαλύσει την εκπαιδευτική δομή του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου


Αγωνιζόμαστε
-για ένα Ολοήμερο που θα έχει αντισταθμιστικό ρόλο για όλα τα παιδιά χωρίς περιορισμούς και προϋποθέσεις

-για Δίχρονη Υποχρεωτική Δημόσια Δωρεάν Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση