Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.

Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.
Ἄν νιώθεις τὰ κότσια σου μεῖνε στὶς γραμμές μας, ἄν νιώθεις τὸ καθῆκον σου πράξε τὸ μαζὶ μᾶς εἶναι χιλιάδες τὰ ἄστρα μέσα μᾶς πρέπει νὰ γίνουν δικά μας. Από τη συλλογή “Οι γειτονιές του κόσμου”, Μακρόνησος, Αη-Στράτης, 1949-1951

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2017

εξαιρετικα επειγον!!!ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΟΛΑΩΝ:ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 6.3. & ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕ & ΔΕ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΤΙΣ 10.3

  • Το κλείσιμο της 2ης αξιολόγησης που διαπραγματεύεται η κυβέρνηση με την ΕΕ και το ΔΝΤ, επιφυλάσσει νέα σκληρά αντιλαϊκά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα: Δημοσιονομικός κόφτης, μείωση του αφορολόγητου, μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, νέα φοροεπιδρομή στα εισοδήματα, κατεδάφιση των όποιων ασφαλιστικών δικαιωμάτων απέμειναν, επέκταση της ελαστικής εργασίας, απελευθέρωση των απολύσεων.

  • Οι βαρύτατες μνημονιακές δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση, επηρεάζουν άμεσα τις εκπαιδευτικές εξελίξεις, τη ζωή των εκπαιδευτικών και το δημόσιο σχολείο. Οι τελευταίες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στη Βουλή για το «εθνικό σχέδιο αξιολόγησης σχολικών μονάδων και διαμόρφωσης εκπαιδευτικού προσωπικού», οι 12 προτάσεις του ΣΕΒ για το ελληνικό σχολείο που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, πολιτικές όπως «αυτονομία της διοίκησης των σχολείων», «ανάπτυξη συστημάτων αξιολόγησης», αύξηση του διδακτικού ωραρίου, ώστε να μειωθεί η ανάγκη για προσλήψεις αναπληρωτών, γονεϊκό δικαίωμα στην επιλογή εκπαίδευσης (δηλ. κουπόνια). Επίσης, η διαρροή της έκθεσης ΟΟΣΑ για την παιδεία που προβάλλει αντίστοιχες θέσεις όπως την αυτονομία των σχολείων με διαφοροποίηση της χρηματοδότησής τους, την αποκέντρωση των εκπαιδευτικών προϋπολογισμών, την προβολή του τραγικού εκπαιδευτικού προτύπου της Χιλής με την εισαγωγή κουπονιών, την έμφαση στο management κι αναφορά στους «εκπαιδευτικούς ηγέτες», το στόχο μείωσης του ποσοστού του μισθολογικού κόστους και αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών, την ανάγκη «να επανεισαχθεί η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας μαζί με κάποιας μορφής εξωτερική αναφορά» και τη δυνατότητα «συμμετοχής των γονέων στο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας» σηματοδοτούν το προφανές. Δηλαδή, τη διαμόρφωση νεοφιλελεύθερης και νεοσυντηρητικής ατζέντας ακραίων μέτρων για την εκπαίδευση, που θα προωθηθούν μετά τη 2η αξιολόγηση.

  • Οι υπουργικές αποφάσεις για το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο λειτουργούν σε αντιπαιδαγωγική κατεύθυνση, διασπούν τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ανοίγουν το δρόμο σε επικίνδυνες εξελίξεις για το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου και τις θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών υλοποιώντας τις μνημονιακές πολιτικές στην εκπαίδευση.

  • Στη Β/θμια, επίσης, υπάρχουν μέτρα, που υλοποιούνται σε αντιδραστική μνημονιακή κατεύθυνση και κάποια παρουσιάζονται κι ως προοδευτικά. Η Θεματική Εβδομάδα στα Γυμνάσια, αν και με ενδιαφέροντα θέματα, «αντικαθιστά» τις κομμένες ώρες στη Βιολογία και Οικιακή Οικονομία. Προωθεί τη χυλοποίηση μαθημάτων και αναλυτικών προγραμμάτων μέσα από αφιερώματα κι εργασίες και τη μείωση ωρών στους καθηγητές. Στην ίδια λογική κινείται και η Περιγραφική Αξιολόγηση, αλλά και οι Δημιουργικές Εργασίες στα ΓΕΛ. Διαμορφώνουν τον ατομικό φάκελο του μαθητή και έμμεσα και του εκπαιδευτικού, ανοίγοντας το δρόμο στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση. Όμως, το πιο αντιδραστικό μέτρο είναι η μαθητεία στα ΕΠΑΛ, που συνοδεύεται από τους μη παρακολουθούντες, έναν άτυπο, παράτυπο και άδικο για τους μαθητές «χαρακτηρισμό φοίτησης» στο 1ο τετράμηνο, αντί για το τέλος του 2ου. Η μαθητεία προωθείται ως η νέα μορφή ελαστικής εργασίας-δουλείας, που θα μειώνει τις μόνιμες προσλήψεις και θα εξαφανίζει και τα στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα με αποτέλεσμα οι νέοι με το φόβο της ανεργίας να εκβιάζονται να δουλέψουν σαν σκλάβοι. Τα ΕΠΑΛ και οι καθηγητές τους καταντούν γραφεία εύρεσης εργασίας και επόπτες εργασίας κυριολεκτικά για ένα κομμάτι ψωμί. Τέλος, οι επερχόμενες αλλαγές στο Λύκειο σε μαθήματα και πανελλαδικές οδηγούν σε ένα ελιτίστικο και αριστοκρατικό σχολείο.

  • Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός της κυβέρνησης, για θεσμοθέτηση νέου ΠΔ για τη λειτουργία των σχολείων, επίσπευση των εγγραφών για το νέο σχολικό έτος, η ένταση των ελέγχων για ενδεχόμενες συμπτύξεις τμημάτων, προετοιμάζουν το έδαφος για μια ασφυκτική πολιτική εξοικονόμησης προσωπικού, μηδενικούς διορισμούς, περιορισμό των προσλήψεων και μετακινήσεις εκπαιδευτικών εκτός Διευθύνσεων, από τον Ιούνιο ακόμη.

  • Σε ζήτημα μείζονος σημασίας αναδεικνύεται η ένταξη των παιδιών των προσφύγων στο πρωινό πρόγραμμα των σχολείων. Ήδη πάνω από 700 προσφυγόπουλα, που βρίσκονται εκτός των στρατοπέδων, φοιτούν κανονικά στο πρωινό πρόγραμμα των σχολείων στην Αττική, χωρίς ρατσιστικές και φασιστικές αντιδράσεις. Όμως , η επιλογή της κυβέρνησης για δημιουργία ξεχωριστών απογευματινών τμημάτων, των ΔΥΕΠ, δημιούργησε το έδαφος για να αναπτυχθούν, σε ορισμένες περιπτώσεις, ήδη υπαρκτές φασιστικές και ρατσιστικές αντιδράσεις.

Η αδράνεια και η αγωνιστική απραξία της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ και ο κατακερματισμός του κόσμου της αδιοριστίας  σε διαφορετικές συλλογικότητες, που είτε δεν συντονίζονται μεταξύ τους είτε αντιλαμβάνονται τα ζητήματα αποσπασματικά (κατά το μέρος που τους αφορά), προκαλεί σοβαρά προβλήματα στη δουλειά των σωματείων και τροφοδοτεί την πολυδιάσπαση που η πολιτική εξουσία επιδιώκει. Ο κοινός συλλογικός αγώνας όλων των κομματιών της εκπαίδευσης είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να ανακόψει τις πολιτικές που οδηγούν στην αδιοριστία και τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. 

Γι'αυτό αγωνιζόμαστε:
 Όχι στην προωθούμενη αξιολόγηση. Με όποιο τρόπο ή μορφή επιχειρηθεί να προωθηθεί η αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, θα μας βρει απέναντι με όποιο μέσο διαθέτουμε. Όπως και στο πρόσφατο παρελθόν, θα μπλοκαριστεί στην πράξη από το εκπαιδευτικό κίνημα.
Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών. Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Εργασιακά δικαιώματα για τους αναπληρωτές αντίστοιχα με εκείνα των μόνιμων εκπαιδευτικών. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών, όλες οι απαραίτητες προσλήψεις παράλληλης στήριξης ώστε να έχουμε έναν/μία δάσκαλο/α παράλληλης για κάθε παιδί.
Αύξηση της χρηματοδότησης όλων των σχολικών μονάδων και η ακέραιη, δίκαιη, έγκαιρη και διαφανής απόδοση των σχετικών κονδυλίων από τους Δήμους στις σχολικές μονάδες.
 Καμία σύμπτυξη τμημάτων σε όλη την εκπαίδευση.
 Κατάργηση των υπουργικών αποφάσεων για το δημοτικό και το νηπιαγωγείο.
  • Προσμέτρηση της ώρας της σίτισης σε όλους όσους εμπλέκονται. Η ώρα της σίτισης είναι διδακτική για όλους όσοι εμπλέκονται σε αυτήν.
  • Έγκριση των προγραμμάτων των νηπιαγωγείων με βάση τις αποφάσεις της ΔΟΕ και των Συλλόγων.
  • Ένας/μία δάσκαλος/α ανά 50 μαθητές στο ολοήμερο
  • Να συσταθούν όλες οι απαραίτητες οργανικές θέσεις όλων των ειδικοτήτων και να αποδοθούν σε σχολικές μονάδες
  • Να αποσυρθεί η αντιεκπαιδευτική πρόταση του Ι.Ε.Π. για το Λύκειο,  οι αντιεκπαιδευτικές εγκύκλιοι για Θεματική Εβδομάδα και Δημιουργικές Εργασίες, που προωθούν τα πορίσματα Λιάκου – Γαβρόγλου. Να καταργηθούν όλες οι Υπουργικές αποφάσεις για τη λειτουργία τμημάτων Ο.Π στα ΓΕΛ και τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, για τις ξένες γλώσσες, μαθητές με Μ. Δυσκολίες και κατάργησης ωραρίων στα εργαστήρια. Τέλος, να επανέλθει το διδακτικό  ωράριο στην προ του 2013 κατάσταση.
  • Να ενταχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα παιδιά των προσφύγων στο πρωινό πρόγραμμα των σχολείων και να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις γι’ αυτό (τμήματα υποδοχής, μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, κλπ). Τα προσφυγάκια, θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων, είναι καλοδεχούμενα και κάθε ρατσιστική στάση απέναντι στην ένταξή τους στα σχολεία είναι απαράδεκτη και καταδικαστέα.
  • Καθιέρωση του ενιαίου, 12χρονου, δημόσιου, δωρεάν, ποιοτικού σχολείου, με δίχρονη προσχολική αγωγή.

 Συγκεκριμένα προτείνουμε:


-       η συμμετοχή στη συγκέντρωση για να μην περάσει η 2η αξιολόγηση και τα νέα μέτρα, στα Προπύλαια, την Πέμπτη 2 Μαρτίου, στις 6 μ.μ.

-     έκτακτη γενική συνέλευση τη Δευτέρα 6.3.2017 στις 5.30μμ στο 6/θ δημοτικό σχολείο Ασωπού-Φοινικίου
-       η οργάνωση μαζικής συγκέντρωσης των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, την Παρασκευή 10 Μαρτίου, στη 1.30 μ.μ. Για τη διευκόλυνση συμμετοχής των συναδέλφων, προτείνεται η κήρυξη στάσεων εργασίας. Επίσης, για την καλύτερη οργάνωση της κινητοποίησης, προτείνεται η έκδοση αφίσας  με  τα κοινά αιτήματα Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ Πελοποννήσου