Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.

Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.
Ἄν νιώθεις τὰ κότσια σου μεῖνε στὶς γραμμές μας, ἄν νιώθεις τὸ καθῆκον σου πράξε τὸ μαζὶ μᾶς εἶναι χιλιάδες τὰ ἄστρα μέσα μᾶς πρέπει νὰ γίνουν δικά μας. Από τη συλλογή “Οι γειτονιές του κόσμου”, Μακρόνησος, Αη-Στράτης, 1949-1951

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

ΔΟΕ:ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΔΟΕ

Αρ. Πρωτ. 768



Αθήνα 2/9/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.










 Θέμα: Για την επιβολή από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ του νέου τύπου ολοήμερου – παιδοφυλακτήριου στην προσχολική αγωγή

Έπειτα και από την έκδοση των Υπουργικών Αποφάσεων του Υπουργείου Παιδείας για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων και το ωράριο των νηπιαγωγών, δεν μπορεί κανείς να τρέφει αυταπάτες σχετικά με το σχεδιασμό της πολιτικής ηγεσίας.
·                     Δεν έχει στις προθέσεις της τη  θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης παρά τις ανέξοδες, δίχως αντίκρισμα, εξαγγελίες της.
·                     Διαλύει το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο με την επιστημονικά τεκμηριωμένη και την παιδαγωγική προσφορά του  και στη θέση του φέρνει το, υποτιθέμενο, «νέο ενιαίο», όπου χωρίζει το πρόγραμμα σε βασικό και προαιρετικό, αίροντας την αντισταθμιστική λειτουργία του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και μετατρέποντάς το σε φύλαξη.
·                     Επιβάλλει 25ωρο χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της λειτουργίας του Νηπιαγωγείου (και μάλιστα τυπικά καθώς  ουσιαστικά πρόκειται για 30ωρο εξ αιτίας του γεγονότος ότι επιβάλλεται η συνεχής ανάγκη επιτήρησης και παρουσίας  των νηπιαγωγών κοντά στα νήπια) για το σύνολο των νηπιαγωγών (πλην των ελάχιστων που υπηρετούν στα, μετρημένα στα δάχτυλα, 4/θεσια και άνω νηπιαγωγεία) και μάλιστα δίχως την επιπλέον αποζημίωση που ισχύει στα αντίστοιχα δημοτικά σχολεία.
·                     Δεν προχωρά σε καμία επίλυση των τεράστιων κτηριακών προβλημάτων καθιστώντας έτσι (και από αυτή την άποψη) προσχηματική την επικοινωνιακού χαρακτήρα, εξαγγελία για επέκταση και γενίκευση του θεσμού του ολοήμερου ενώ συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει για μια ακόμη φορά την απογοήτευση αλλά και την οργή που προκαλεί στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ο δίχως κανένα διάλογο και «εν κρυπτώ» τρόπος με τον οποίο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ υποβαθμίζει, δίχως αιδώ, τον παιδαγωγικό και αντισταθμιστικό ρόλο του ολοήμερου νηπιαγωγείου. Οι ρυθμίσεις καταστροφής δεν μπορεί παρά να συναντήσουν την αντίδραση του κλάδου. Το επόμενο χρονικό διάστημα προχωράμε σε σειρά κινήσεων – δράσεων ενταγμένων στο συνολικό αγωνιστικό σχεδιασμό της Δ.Ο.Ε.
·                     Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προχωρά στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα σε έκδοση αφίσας αλλά και επιστολής προς τους γονείς όπου αναδεικνύεται το μέγεθος της καταστροφής που προκαλούν οι υπουργικές αποφάσεις στο δημόσιο νηπιαγωγείο.
·                     Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε.  οργανώνουν και συντονίζουν δράσεις (συγκεντρώσεις με γονείς και φορείς όπως Πανεπιστήμια, και Ενώσεις Γονέων) για την ανάδειξη σε τοπικό επίπεδο της διάλυσης του δημόσιου νηπιαγωγείου από την κυβέρνηση και για την ανάδειξη του παιδαγωγικού ρόλου του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου μέχρι τώρα.
·                     Απευθύνουμε κάλεσμα σε συγκέντρωση γονέων την ημέρα του αγιασμού (12-9-2016) για  την ενημέρωσή τους σχετικά με την μετατροπή του Ολοήμερου νηπιαγωγείου σε παιδοφυλακτήριο. 
·                     Αναδεικνύουμε την παντελή απουσία σχεδιασμού από την πλευρά του Υπουργείου μέσα από τις ανεπίκαιρες και αντικρουόμενες εγκυκλίους οδηγιών που ήδη αποστέλλουν Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και κάνουμε σαφή την τεκμηριωμένη αντίθεσή μας στις ημέρες των ενημερώσεων από στελέχη της εκπαίδευσης για το νέο ενιαίο τύπου  Νηπιαγωγείο.
·                     Το ζήτημα της διάλυσης της προσχολικής αγωγής είναι ένα από τα  κορυφαία θέματα της αποφασισμένης από την 85η Γ.Σ. του κλάδου 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης που με απόφαση του Δ.Σ. ορίστηκε στις 15 Σεπτεμβρίου καθώς και της συνέντευξης τύπου που θα δοθεί στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. στις 7 Σεπτεμβρίου 2016.

Οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο.
Απαντάμε δυναμικά στην πολιτική διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας.
Συμμετέχουμε δυναμικά στις κινητοποιήσεις που αποφάσισε η 85η Γ.Σ. του Κλάδου και το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
 

15 Σεπτεμβρίου Απεργούμε όλοι!


ΔΟΕ


Αρ. Πρωτ. 769


Αθήνα 2/9/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών  Π.Ε.

 Θέμα : Απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για το σχεδιασμό της αγωνιστικής δράσης της Ομοσπονδίας 
   Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίασή του της 31-8-2016 υλοποιώντας τις αποφάσεις της 85ης Γ.Σ. ως προς τον αγωνιστικό σχεδιασμό της Δ.Ο.Ε. στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, αποφάσισε την πραγματοποίηση
   24ωρης απεργιακής κινητοποίησης την Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου και την πραγματοποίηση απεργιακής συγκέντρωσης στο Υπουργείο Παιδείας στις 12:00, ως πρώτο βήμα αντίδρασης απέναντι στην καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.
   Σε όλο το χρονικό διάστημα πριν και μετά  την 24ωρη απεργία:
  • Πραγματοποίηση συνέντευξης τύπου στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. την Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου και ώρα 11.30 π.μ. όπου θα παρουσιαστούν αναλυτικά τα αρνητικά αποτελέσματα των αποφάσεων – ρυθμίσεων του Υπουργείου Παιδείας για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο καθώς και οι μεθοδεύσεις για την παρουσίαση προς την κοινωνία μιας πλασματικής εικόνας ομαλής λειτουργίας την ίδια στιγμή που η δημόσια εκπαίδευση συνεχίζει να βιώνει την απόλυτη εγκατάλειψη.
  • Πραγματοποίηση συνέντευξης τύπου στα γραφεία της ΕΔΟΘ (Θεσσαλονίκη) το Σάββατο 10  Σεπτεμβρίου και ώρα 10.30 π.μ., συγκέντρωση των πρωτοβάθμιων σωματείων στον ίδιο χώρο στις 11.30 π.μ. και συμμετοχή στη μεγάλη συγκέντρωση και πορεία των όλων των εργαζομένων στο άγαλμα του Βενιζέλου στις 6.00 μ.μ.
  • Έκδοση αφίσας και επιστολής προς τους γονείς τόσο των νηπίων όσο και των μαθητών του δημοτικού σχολείου με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίησή τους για την τεράστια υποβάθμιση που υφίσταται η δημόσια εκπαίδευση εξ αιτίας της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.
  • Δημοσιοποίηση των θέσεων μας με σποτ σε διαδίκτυο και Μ.Μ.Ε.
  • Συντονισμός και πραγματοποίηση κοινών δράσεων με Ο.Λ.Μ.Ε., Ο.Ι.Λ.Ε. καθώς και με τις Ομοσπονδίες Γονέων.
   Παράλληλα από τις 4 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 15, ημερομηνία της απεργιακής κινητοποίησης, καθώς και έπειτα και μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου πραγματοποιούνται Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών όλης της χώρας με σκοπό την ενημέρωση – κινητοποίηση των συναδέλφων εν όψει της 24ωρης απεργίας και με εισήγηση για τη λήψη αποφάσεων κλιμάκωσης της αγωνιστικής δράσης με την πραγματοποίηση απεργιακών αγωνιστικών κινητοποιήσεων διάρκειας με επαναλαμβανόμενη μορφή (3ήμερες – 5ήμερες).  Επιδίωξη, με βάση τις αποφάσεις και τις εξελίξεις, είναι η πραγματοποίηση ολομέλειας των προέδρων των συλλόγων όλης της χώρας το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016. 
   Αγωνιζόμαστε για:
  • Άμεση απόσυρση των υπουργικών απόφασης για το νέο σχολείο, δημοτικό και νηπιαγωγείο.
  • 14χρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με: Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς, τώρα.
  • Καμιά απόλυση αναπληρωτή.
  • Κανένα εκπαιδευτικό στην ανεργία.
  • Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.
  • Απόδοση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων, τώρα.
  • Μείωση διδακτικής ύλης.
  • Οργανικότητα στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία 2 εκπαιδευτικοί προς 25 μαθητές.
Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ "ΔΙΑΥΛΟΣ" :Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο βιωματικό σεμινάριο εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Προσχολικής Αγωγής πάνω σε τεχνικές βιωματικής εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο της «Ευέλικτης ζώνης» στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι σημαντικό να αναπτυχθούν δράσεις για την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας. Η προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας δεν περιορίζεται στην απλή παροχή πληροφοριών αλλά κυρίως αξιοποιεί εκπαιδευτικές διαδικασίες με μεθόδους αλληλεπίδρασης και ενεργούς μάθησης, με στόχο την αύξηση των γνώσεων αλλά και την ενδυνάμωση, την υποστήριξη και την εκπαίδευση των ατόμων, ώστε να αναλαμβάνουν μια θετική στάση ζωής και να αναπτύσσουν δεξιότητες που συμβάλλουν στην καλή ενδοπροσωπική και διαπροσωπική τους προσαρμογή.
Οι παραπάνω στόχοι μπορούν να επιτευχθούν μέσα στη σχολική τάξη πιο εύκολα και αποτελεσματικά, αν ο εκπαιδευτικός αξιοποιήσει τις τεχνικές της βιωματικής εκπαίδευσης. Η βιωματική εκπαίδευση στηρίζεται κυρίως στην αλληλεπίδραση, στην ανταλλαγή εμπειριών, στη συζήτηση, στην ανάλυση συναισθημάτων και σκέψεων και πολύ λιγότερο στη μεταφορά γνώσεων. Έχει μάλιστα αποδειχθεί ότι οι μαθητές συγκρατούν, ανακαλούν και μπορούν να αξιοποιήσουν πολύ περισσότερο τη γνώση που αποκτήθηκε με βιωματικό τρόπο παρά τη γνώση που αποκτήθηκε με παραδοσιακές-παθητικές μεθόδους διδασκαλίας. Παράλληλα  αναπτύσσουν την ικανότητα να προτάσσουν το ομαδικό συμφέρον έναντι του ατομικού, να συνεργάζονται και να μοιράζονται.
Το Κέντρο Πρόληψης «ΔΙΑΥΛΟΣ», αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα ενίσχυσης των εκπαιδευτικών στην εκμάθηση τεχνικών βιωματικής εκπαίδευσης, διοργανώνει σεμινάριο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών στην εφαρμογή των τεχνικών αυτών. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα διαπραγματευτούμε, μέσω βιωματικών ασκήσεων τις εξής θεματικές ενότητες:
·        Συναισθήματα
·        Ταυτότητα- Αυτοεκτίμηση
·        Κατανόηση επιρροών και λήψη αποφάσεων
·        Συνεργασία- Επίλυση συγκρούσεων
·        Αποδοχή διαφορετικότητας
Προς διευκόλυνση των εκπαιδευτικών όλου του νομού, το ίδιο σεμινάριο θα υλοποιηθεί δύο φορές, στα Παπαδιάνικα και στη Σπάρτη. Συγκεκριμένα, το πρώτο  σεμινάριο θα υλοποιηθεί στο χώρο του  Παλαιού Δημαρχείου Παπαδιανίκων στις 26/09, 28/09, 3/10 και 5/10 2016 και ώρες 17:00 ως 20:30. Το ίδιο σεμινάριο θα επαναληφθεί στη Σπάρτη, στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης «ΔΙΑΥΛΟΣ», στις 10/10, 12/10 και 17/10 2016 και ώρες 17:00 ως 21:00. Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση ηλεκτρονικά μέσω email στη διεύθυνση  kprolip.lakonias@gmail.com ή τηλεφωνικά στο 27310-23440 ως τις 20 Σεπτεμβρίου 2016, δηλώνοντας σε ποιο σεμινάριο επιθυμούν να συμμετάσχουν. Επισημαίνουμε ότι οι θέσεις στο σεμινάριο είναι περιορισμένες ( 25 άτομα στα Παπαδιάνικα και 20 στη Σπάρτη) και η επιλογή των συμμετεχόντων θα γίνει αυστηρώς με σειρά προτεραιότητας.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και συνεργασία.
           
                                                                                                                                                                              Με εκτίμηση
                                                                           
         Η επιστημονικά Υπεύθυνη

                                                                       Ασπασία Γκουντούνα