Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.

Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.
Ἄν νιώθεις τὰ κότσια σου μεῖνε στὶς γραμμές μας, ἄν νιώθεις τὸ καθῆκον σου πράξε τὸ μαζὶ μᾶς εἶναι χιλιάδες τὰ ἄστρα μέσα μᾶς πρέπει νὰ γίνουν δικά μας. Από τη συλλογή “Οι γειτονιές του κόσμου”, Μακρόνησος, Αη-Στράτης, 1949-1951

Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.: Το εξπρές του επιθεωρητισμού στην υπηρεσία της διάλυσης του δημόσιου σχολείου Να πάρει τώρα μέτρα το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.!



Τη στιγμή που χιλιάδες κενά συνεχίζουν να υπάρχουν στα σχολεία όλης της Ελλάδας, τμήματα συμπτύσσονται με 27-28 παιδιά και ολοήμερα σχολεία αναστέλλουν τη λειτουργία τους, εξαιτίας των μηδενικών διορισμών και της υποχρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου, το υπουργείο Παιδείας, αμετανόητο, επιχειρεί να προωθήσει με διαδικασίες εξπρές το νέο επιθεωρητισμό, ξεκινώντας άμεσα τις διαδικασίες αξιολόγησης των διευθυντών και των προϊσταμένων των σχολικών μονάδων. Αποδεικνύεται περίτρανα πως το νέο φτηνό ευέλικτο σχολείο της αγοράς, που προωθεί η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., ένα σχολείο-χυλός χωρίς σταθερό πρόγραμμα σπουδών που θα εξαρτά άμεσα τη μορφωτική λειτουργία του από τους περιορισμούς και τις προτεραιότητες των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, προϋποθέτει την ύπαρξη ενός πολυεπίπεδου μηχανισμού πειθαρχικού ελέγχου που θα καλλιεργεί το φόβο και την εμπέδωση της “διαρκούς ανεπάρκειας” σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τελικά την υποταγή τους στα (κάθε φορά)  νέα σχέδια της εξουσίας.
Αποδεικνύεται περίτρανα επίσης πως οι “μεταμνημονιακοί” λεονταρισμοί της κυβέρνησης και της  ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. έχουν τελειώσει και η προώθηση του νέου μνημονίου, όπως και αν αυτό ονομαστεί τελικά,  περιλαμβάνει την άμεση σύνδεση μισθών και αξιολόγησης και την αξιοποίηση του νέου αξιολογικού πλέγματος, στην κατεύθυνση της δημιουργίας νέων δεξαμενών διαθεσιμότητας και εργασιακής επισφάλειας. Η επιτάχυνση των διαδικασιών της ατομικής αξιολόγησης, ακόμη και με όρους καρικατούρας, εντάσσεται στην ευρύτερη κυβερνητική πολιτική της αποδοχής των νέων αντιλαϊκών προαπαιτούμενων του Μνημονίου.

Πιο συγκεκριμένα, με τη νέα εγκύκλιο του το υπουργείο απαιτεί οι διευθυντές/ριες και προϊστάμενοι/ες σχολικών μονάδων (Δημοτ. Σχολείων και Νηπ/γείων) να κάνουν μέχρι τις 29/10 “δήλωση υποταγής” στο νέο επιθεωρητισμό, ενημερώνοντας τη σχετική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π., για τα στοιχεία της οικείας σχολικής μονάδας, του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων από τους οποίους προβλέπεται να αξιολογηθεί, σύμφωνα με το Π.Δ. 152/2013 και στη συνέχεια να καταχωρήσει, μέχρι τις αρχές Νοέμβρη τον προσωπικό του φάκελο (portfolio), προκειμένου να αξιολογηθεί για το διοικητικό του έργου είτε δια ζώσης είτε ψηφιακά. Μέσα σε τρεις μέρες από τις οποίες οι δύο δεν είναι καν εργάσιμες ζητείται από τους διευθυντές να επικυρώσουν, απλά, την υποταγή τους στο νέο επιθεωρητικό πνεύμα που διέπει την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική. Αλήθεια ποια η χρηστικότητα της επιβεβαίωσης ήδη γνωστών στοιχείων πέρα από την πολιτική εντύπωση ότι έχει δημιουργηθεί ήδη μια τετελεσμένη πραγματικότητα που δεν είναι δυνατόν να ανατραπεί; 
Η αγωνία του υπουργείου να αποδείξει ότι η πολιτική του προωθείται απρόσκοπτη, χωρίς αντιστάσεις, παρά το γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός διευθυντών δεν έχει κάνει καν την εξ αποστάσεως επιμόρφωση, το οδηγεί να παρακάμψει ακόμη και το ίδιο το τερατούργημά του:  το Π.Δ 152/2013 που περιλαμβάνει σαφώς και την αξιολόγηση του παιδαγωγικού έργου του διευθυντών και προϊσταμένων νηπιαγωγείων. Διαδικασία ασφαλώς πολύ πιο σύνθετη και μακρόχρονη. Οι διαδικασίες εξπρές, οι οποίες απαξιώνουν το (είμαστε σίγουροι/ες) “εμβριθές επιστημονικό έργο του Ι.Ε.Π.”,  στην πράξη εκφράζουν τις πραγματικές πολιτικές προθέσεις του υπουργείου: να καμφθεί κάθε αντίσταση από τη μεριά των εκπαιδευτικών, να επιταχυνθεί η ατομική αξιολόγησή τους –η μοναδική τελικά που ενδιαφέρει το υπουργείο– και  να εξασφαλιστούν οι παχυλές αμοιβές των διάφορων εκπαιδευτικών παραγόντων του ΙΕΠ και της εκπαιδευτικής  διοίκησης. Το έχουμε ξαναπεί: η αξιολόγηση είναι, πέρα από την επίσημη πολιτική του κεφαλαίου για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου και μια πολύ κερδοφόρα επιχείριση για τους διάφορους κρατικούς τεχνοκράτες, αξεπέραστους ειδήμονες στο copy paste.

Παρακαλούμε ησυχία, η πλειοψηφία της Δ.Ο.Ε. κοιμάται.....
Την ίδια στιγμή η συνδικαλιστική γραφειοκρατία στο Δ.Σ της Δ.Ο.Ε. (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ) σφυρίζει αδιάφορα. Εδώ και μήνες η πλειοψηφία του Δ.Σ. αρνείται να συντονίσει τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, παρά την ηρωική μάχη της προηγούμενης χρονιάς, τους χιλιάδες συλλόγους διδασκόντων που αντιστάθηκαν, σε ένα πρωτοφανές κλίμα διοικητικού εκφοβισμού, τους εκατοντάδες διευθυντές που δεν έχουν συμμετάσχει ακόμη στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση αλλά και στο μπλοκάρισμα της αξιολόγησης στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Περιορίζεται στη φραστική διακήρυξη της απεργίας–αποχής της ΑΔΕΔΥ, χωρίς να επιθυμεί να δώσει σε αυτήν συλλογικά χαρακτηριστικά αντίστασης και ανατροπής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Αρνείται οποιοδήποτε μέτρο λειτουργεί στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του ρεύματος ανυπακοής, όπως τη συλλογή υπογραφών και τη δημόσια δήλωση «Δεν αξιολογώ – δεν αξιολογούμαι” από όλα τα συνδικαλιστικά στελέχη και όλο τον κλάδο. Φοβούνται ακόμη και στις Γ.Σ των Συλλόγων να μιλήσουν για την απεργία-αποχή, αφήνοντας στον αυτόματο πιλότο την προώθησή της. Εφευρίσκουν δικαιολογίες για όσα συνδικαλιστικά στελέχη τους είναι έτοιμα να γίνουν αξιολογητές σε βάρος των χιλιάδων άλλων εκπαιδευτικών και διευθυντών οι οποίοι έδωσαν πραγματική μάχη ως τώρα για να υπάρξει συλλογική αντίσταση στην αξιολόγηση. Αντίθετα, συνδιαλέγονται ανοιχτά με το Υ.ΠΑΙ.Θ.,  είτε “πάνω απ’ το τραπέζι”, ζητώντας σε κάθε συνάντηση του Δ.Σ. με τον υπουργό το προσωρινό πάγωμα της αξιολόγησης (στην πραγματικότητα για να περάσουν το σκόπελο των εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια), είτε “κάτω απ’ το τραπέζι”, συζητώντας μικροαλλαγές, όπως η εθελοντική αξιολόγηση και διαφοροποιήσεις στις ποσοστώσεις, ώστε να ανοίξει η πόρτα της αξιολόγησης στην εκπαίδευση .
Δεν είναι τυχαία αυτή η στάση τους: μεγάλο μέρος του στελεχιακού δυναμικού των ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ συμμετέχει κανονικά στις διαδικασίες της αξιολόγησης, χωρίς να έχει κανένα πρόβλημα να θέτει υποψηφιότητα και για τα διάφορα υπηρεσιακά συμβούλια. Αλήθεια πώς θα υπερασπίζονται ως αιρετοί τα συλλογικά συμφέροντα των εκπαιδευτικών και τις αποφάσεις του συνδικάτου, όπως η απεργία–αποχή, αν οι ίδιοι δεν την υλοποιούν; Στέλνουν το μήνυμα της ήττας, της παραίτησης και των ατομικών επιλογών απέναντι στον ολοκληρωτισμό της κυβερνητικής πολιτικής. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να διασωθούν συνδικαλιστικά στις 5 Νοέμβρη, αδιαφορώντας για την υπεράσπιση των ταξικών συμφερόντων του κλάδου και του δημόσιου σχολείου.
Καιρός να δώσουν μια απάντηση στον κλάδο: Τι διαπραγματεύονται, με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας; Έχουν αποδεχτεί  την αξιολόγηση και το νέο σχολείο του κ. Λοβέρδου (ανακαίνιση του μαύρου κι άραχνου της Διαμαντοπούλου), τη διάλυση με άλλα λόγια του δημόσιου σχολείου και την κατάργηση της όποιας παιδαγωγικής ελευθερίας και κάθε εργασιακού δικαιώματος των εκπαιδευτικών;
Σε αυτήν την πραγματικότητα πρέπει να τοποθετηθούν όλες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις του κλάδου και ιδιαίτερα του προοδευτικού – αριστερού χώρου. Υπάρχουν ως υποψήφιοι στα ψηφοδέλτιά τους (ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ/ΔΗ.ΣΥ., Ενωτική Ριζοσπαστική Πρωτοβουλία, Εκ-κίνηση), οι οποίοι έκαναν την εξ αποστάσεως επιμόρφωση. Θα τους καλέσουν να αναιρέσουν τη συμμετοχή τους και να τηρήσουν τη θέση της Ομοσπονδίας και των Συλλόγων διευρύνοντας έτσι και δυναμώνοντας το μέτωπο αντίστασης; Αλλιώς οι παρατάξεις που ψηφίζουν κεντρικά μια θέση αλλά στη συνέχεια δεν την ακολουθούν τα στελέχη τους, υπονομεύουν την εμπιστοσύνη του κλάδου στο συνδικάτο, διασύρουν το συνδικαλισμό και ακυρώνουν την ενότητα του κλάδου στην πράξη. Τους καλούμε να τηρήσουν τη θέση της Ομοσπονδίας και των Συλλόγων. Βρισκόμαστε σε κρίσιμο σταυροδρόμι όπου ο καθένας οφείλει να πάρει καθαρή θέση. Δεν μπορεί οι εν δυνάμει εκπρόσωποι του συνδικάτου να είναι οι πρώτοι που ακυρώνουν τις αποφάσεις του.

Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να συνεδριάσει άμεσα και με τις αποφάσεις του να στηρίξει έμπρακτα τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες, οργανώνοντας με όρους εκπαιδευτικού κινήματος τη συλλογική αντίσταση του κλάδου στο σύγχρονο επιθεωρητισμό.
>να καλέσει τους διευθυντές και προϊσταμένους των σχολικών μονάδων να μην υπογράψουν τη δήλωση υποταγής, να δηλώσουν συμμετοχή στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ-ΑΔΕΔΥ από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες και να μη συμπληρώσουν τις σχετικές πλατφόρμες
>να οργανώσει με συγκεκριμένα μέτρα την απεργία–αποχή από την αξιολόγηση - Με μαζικές περιφερειακές συσκέψεις Δ.Σ. Συλλόγων και διευθυντών σχολικών μονάδων στην Αθήνα κι όλες τις μεγάλες πόλεις - Με τη δημόσια λίστα υπογραφών και  συλλογή υπογραφών σε κάθε Σύλλογο.

ΔΟΕ: Απάντηση σε ερωτήματα «περί υλοποίησης της αξιολόγησης»…

Έπειτα από πολλά ερωτήματα που έχουμε δεχτεί σχετικά με το αν ξεκίνησε η φάση υλοποίησης της αξιολόγησης, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σημειώνει τα παρακάτω:
·       Βρίσκεται σε ισχύ η απόφαση του Δ.Σ., από τις 25-10-2014 για απεργία – αποχή από όλες τις διαδικασίες που σχετίζονται με την Α.Ε.Ε. και την αξιολόγηση. Η απόφαση αυτή καλύπτει τον κάθε συνάδελφο και αποτελεί την απάντηση του Κλάδου σε όποια εγκύκλιο εκδοθεί και σε όσες πιέσεις ασκούνται ή πρόκειται να ασκηθούν.
·       Είναι σαφές ότι από τη στιγμή που έχει οριστεί συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ στις 3/11/2014 με αντικείμενο την αξιολόγηση, θα ήταν εκτός των κανόνων δεοντολογίας η προώθηση της εφαρμογής των διαδικασιών της αξιολόγησης.
·       Οι αναρτήσεις των ιστοσελίδων και οι κάθε είδους, έγκυρες ή όχι, πληροφορίες που παρέχουν δεν είναι δυνατό να υποκαθιστούν την επίσημη ενημέρωση των σχολείων από τη διοίκηση.

  Καλούμε τους συναδέλφους να εφαρμόσουν την απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε για αποχή από τις διαδικασίες της Α.Ε.Ε. και της αξιολόγησης. Η δυναμική στάση του Κλάδου είναι ο μόνος δρόμος για την ανατροπή του ισχύοντος νομικού πλαισίου που εγκαθιδρύει καθεστώς χειραγώγησης και κατηγοριοποίησης.

ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                                      Αριθ.πρωτ:390
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                            Μολάοι  26/10/2014
«ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ»                                    
Πληροφ:  Παπαδοπούλου Ελισάβετ                                    ΠΡΟΣ:
Δ/νση:      Μολάοι                                                           Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Ταχ.Κωδ: 230 52                                   
Τηλ:  2732082682/6978697160                                     Κοιν.:Τα μέλη του Συλλόγου
Fax:2732082682        
 Email:syllogosgritsos@gmail.com                                                
                                                    


Σύμφωνα με εγκύκλιο(αρ.πρωτ 10940/20-10-2014)του Υπουργού Παιδείας θα ξεκινήσει :α) η αξιολόγηση των Διευθυντών των σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (πρώην Σ.Ε.Κ.), των προϊσταμένων ολιγοθεσίων Δ.Σ., των προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και β) των προϊσταμένων και υπευθύνων, όπως αυτοί ορίζονται από το άρθρο 1 του Π.Δ. 152/2013 (περιπτώσεις ι΄έως ιθ’, κ’ και κα’).
α) Μέχρι 29/10/2014 κάθε Διευθυντής σχολικής μονάδας ή Εργαστηριακού Κέντρου (πρώην Σ.Ε.Κ.) και κάθε Προϊστάμενος ολιγοθεσίου δημοτικού ή Προϊστάμενος νηπιαγωγείου καταχωρίζει και επιβεβαιώνει στην πλατφόρμα αξιολόγησης (https://www.iep.edu.gr/evaluation)τα στοιχεία της οικείας σχολικής μονάδας, του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων από τους οποίους προβλέπεται να αξιολογηθούν, σύμφωνα με το Π.Δ. 152/2013.
Μέσα στην ίδια προθεσμία οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καταχωρίζουν στην πλατφόρμα αξιολόγησης και επιβεβαιώνουν τους αξιολογουμένους και αξιολογητές των περιπτώσεων ι΄έως ιθ΄, κ΄ και κα΄ της παρούσης εγκυκλίου, αφού προηγουμένως οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης έχουν ορίσει τους Σχολικούς Συμβούλους – αξιολογητές της περίπτωσης ια’ του άρθρου 4 του Π.Δ. 152/2013.
β) Μέχρι 31/10/2014 η Ομάδα εργασίας κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης επιβεβαιώνει στην πλατφόρμα αξιολόγησης το ορθόν όλων των καταχωρίσεων για τους αξιολογουμένους και τους αξιολογητές της οικείας Περιφέρειας.
γ) Από 1/11/2014 έως και 20/11/2014 ο κάθε αξιολογούμενος καταχωρίζει στην πλατφόρμα αξιολόγησης εκείνα τα στοιχεία του ατομικού του φακέλου που θεωρεί ότι θα πρέπει να θέσει υπόψη των αξιολογητών του (portfolio).
δ) Από 3/11/2014 έως και 22/12/2014 οι αξιολογητές είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως επικοινωνούν με όσους αξιολογούν και ανταλλάσσουν απόψεις σχετικά με την επικείμενη αξιολόγηση των δευτέρων και
ε) Από 21/11/2014 έως και 31/12/2014 οι αξιολογητές καταχωρίζουν στην πλατφόρμα αξιολόγησης τις αξιολογήσεις τους.
Το Υπουργείο Παιδείας εντείνει τους ρυθμούς του  για την αξιολόγηση.
Καλούμε τους Διευθυντές και τους προϊσταμένους να αξιοποιήσουν την απεργία - αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης που έχει κηρύξει η ΔΟΕ και να μην κάνουν καμία από τις ενέργειες που ζητά η νέα εγκύκλιος.
Καλούμε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕ να συνεδριάσει άμεσα και να κινητοποιηθεί από αύριο το πρωί ενημερώνοντας τα σχολεία και στηρίζοντας τους συναδέλφους στον αγώνα αντίστασης και ανυπακοής, ενθαρρύνοντάς τους να μην υποκύψουν σε εκβιασμούς και απειλές.
ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.


ΜΑΖΙΚΟΣ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ 
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,ΕΝΑΝΤΙΑ  ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 
ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ.

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ.

ΔΟΕ: Τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών είναι αδιαπραγμάτευτα

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταδικάζει το «πάγωμα» της συνταξιοδότησης τριακοσίων  (300) περίπου αιτήσεων εκπαιδευτικών από τον Υπουργό Παιδείας κ. Λοβέρδο. Η αναποτελεσματικότητα που χαρακτηρίζει τις ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας σε συνδυασμό με την αδυναμία να βρει πιστώσεις που θα καλύψουν τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά, την οδηγεί σε λανθασμένες, προκλητικές και αντισυνταγματικές ενέργειες.
Αντί να προγραμματίσει εγκαίρως την κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς ο Υπουργός Παιδείας έρχεται – δυο (2) μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους! – να επιτάξει ουσιαστικά τους εκπαιδευτικούς και να καταπατήσει το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα.
Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να καλύψει τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία με μόνιμους διορισμούς και να σταματήσει κάθε αντισυνταγματική ενέργεια όπως αυτή του παγώματος της συνταξιοδότησης που κρατά σε ομηρία  συναδέλφους που εμπρόθεσμα ασκούν τα δικαιώματά τους.  
Τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών είναι αδιαπραγμάτευτα. Δεν τους τα χαρίζουμε, δεν τους επιτρέπουμε να τα καταπατούν.