Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.

Να είμαστε έτοιμοι κάθε ώρα είναι η δική μας ώρα.
Ἄν νιώθεις τὰ κότσια σου μεῖνε στὶς γραμμές μας, ἄν νιώθεις τὸ καθῆκον σου πράξε τὸ μαζὶ μᾶς εἶναι χιλιάδες τὰ ἄστρα μέσα μᾶς πρέπει νὰ γίνουν δικά μας. Από τη συλλογή “Οι γειτονιές του κόσμου”, Μακρόνησος, Αη-Στράτης, 1949-1951

Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

Υπουργός Παιδείας: Καλό ή δημοκρατικό σχολείο;

Να ακυρωθεί η καταβολή των αργυρίων της αξιολόγησης που υπέγραψε ο κ. Λοβέρδος στις 26/1/15!

Σχετικά με την αξιολόγηση
Μια μέρα μετά τις εκλογές ο βουλευτής Ανδρέας Λοβέρδος υπέγραψε την έγκριση «παροχή υπηρεσιών στο πλαίσιο της Πράξης “Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης” με κωδικό ΟΠΣ 453588 – Οριζόντια Πράξη» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στα κάτωθι στελέχη της δημόσιας Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, από 15-03-2014 έως 31-10-2015 και εκτός του ωραρίου της κύριας εργασίας τους» 

Επειδή ο κ. Λοβέρδος στις 26/1/2015 δεν ήταν υπουργός παιδείας, καθώς τη θέση του την είχε αφαιρέσει την προηγούμενη ημέρα ο Ελληνικός Λαός, οπότε του είχε αφαιρέσει και το δικαίωμα της υπογραφής, είναι και ηθικό και νόμιμο να ακυρωθεί η απόφαση  αυτή, που είναι απόφαση καταβολής των αργυρίων της αξιολόγησης και τα αργύρια να γίνουν πιστώσεις για να δουλέψουν τα σχολεία μας και οι συνάδελφοί μας.   

  Περιμένουμε από τον αρμόδιο Υπουργό την ακύρωση της απόφασης την οποία μπορείτε να δείτε εδώ: http://syllogosdelmouzos.gr/015/ax15.pdf
πηγή: e-mesara.gr
 
 

Δελτίο τύπου Υπουργείου Παιδείας: αναστέλλεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

 

Την αναστολή των τρεχουσών διαδικασιών αξιολόγησης των εκπαιδευτικών  ανακοίνωσε επίσημα σήμερα Σάββατο το υπουργείο Παιδείας, διότι σύμφωνα με το ανακοινωθέν «δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό» και «προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες.

Το υπουργείο διευκρινίζει πως αυτό προτίθεται η πολιτική ηγεσία να προτείνει στον Πρωθυπουργό να περιλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του.
Ειδικότερα το ανακοινωθέν του υπουργείου Παιδείας αναφέρει τα εξής:
Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες ‘αξιολόγησης’ δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους.
Δείτε το δελτίο τύπου του Υπουργείου:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 15180 – Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr
E-mail: press@minedu.gov.gr
                                                                                               
Μαρούσι,  31 Ιανουαρίου 2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ   

  ΘΕΜΑ: ” Διευκρινίσεις για τις εξεταστικές διαδικασίες του λυκείου κατά το τρέχον σχολικό έτος”
Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει τις ευθύνες της εν μέσω της σχολικής χρονιάς. Βρίσκει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων με τις λειτουργίες τους σε πλήρη εξέλιξη και με τα πολλά και μεγάλα προβλήματα που κληροδότησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Βασική μέριμνα τούτη τη στιγμή είναι να μη διαταραχθούν οι εκπαιδευτικές λειτουργίες, αλλά και να ρυθμιστούν κάποια επείγοντα ζητήματα που θα τις διευκολύνουν.
 
Σχετικά με τη δημόσια συζήτηση που ξεκίνησε άκαιρα τις τελευταίες μέρες, το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων διευκρινίζει ότι προτίθεται να προτείνει στον Πρωθυπουργό να περιλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του τα παρακάτω:
 
  1. Για το τρέχον σχολικό έτος (2014-2015) οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ Λυκείου παραμένουν ως έχουν.
 
  1. Δεδομένων των πολλών προβλημάτων που έχουν ανακύψει σε σχέση με τον βαθμό προαγωγής, και προκειμένου να δοθεί χρόνος για την αναγκαία εις βάθος μελέτη του θέματος, επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος “εννέα και πέντε δέκατα” (9,5) όπως ενδεικτικά περιγράφεται στο άρθρο 32 του Π.Δ. 60/2006.
 
  1. Απαιτείται να ενισχυθεί ο αυτόνομος διδακτικός και παιδαγωγικός ρόλος της λυκειακής βαθμίδας. Στις επικρατούσες συνθήκες, το να συνυπολογίζεται ο βαθμός των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιβαίνει αυτόν τον στόχο ενώ οι σχετικές διατάξεις του υπάρχοντος νομικού πλαισίου δεσμεύουν προκαταβολικά και με τρόπο αντιπαιδαγωγικό το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για επόμενα έτη. Για αυτό τον λόγο, και μέχρι ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής να μελετηθεί με νηφαλιότητα και εις βάθος, η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το αιτούμενο σύστημα εισαγωγής θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους.
 
  1. Η επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων κατά 50% από την Τράπεζα θεμάτων για τους μαθητές και μαθήτριες της Α και Β΄ Λυκείου παύει να ισχύει από την εξεταστική περίοδο Μαΐου – Ιουνίου 2015. Οι διδάσκοντες των οικείων μαθημάτων θα επιλέγουν, κατά την κρίση τους, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων αποκλειστικά μέσα από την διδαχθείσα υλη. Η Τράπεζα θεμάτων μπορεί απλώς να χρησιμοποιηθεί συμβουλευτικά.
 
  1. Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες ‘αξιολόγησης’ δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους.
 
  1. Άλλα ζητήματα που έχουν απασχολήσει τη δημοσιότητα τις τελευταίες μέρες καθώς και όλα τα πολλά και μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης θα αντιμετωπιστούν συστηματικά κατά το παραπάνω πνεύμα μετά την ψήφιση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης.
 

Τι είπε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης στην ΑΔΕΔΥ


Παρασκευή 30 Γενάρη έγινε συνάντηση της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ με το νέο Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γ.Κατρούγκαλο. Η συνάντηση κράτησε 4 ώρες περίπου.
Οι απαντήσεις που έδωσε ο υπουργός ,στα κυριότερα ζητήματα που τέθηκαν, είναι οι εξής:
1Θα επαναπροσληφθούν όλοι οι απολυμένοι στο δημόσιο.
Συγκεκριμένα, είπε: Για την επαναπρόσληψη απολυμένων-διαθέσιμων και επαναλειτουργία όλων των δομών και υπηρεσιών που καταργήθηκαν και την κατάργηση νόμων διαθεσιμότητας. Θα καταγραφούν οι ανάγκες για να δούμε που θα πάνε. Δεν είναι απαραίτητο να πάνε στο ίδιο υπουργείο. Οι 15.000 προσλήψεις υπάρχουν πράγματι στον προϋπολογισμό που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση. Η επαναπρόσληψη των απολυμένων -αν τα καταφέρω -δεν θα αφαιρεθεί ο αριθμός από τις 15.000.-Οι απολυμένοι που θα επιστρέψουν δεν είναι μόνο καθαρίστριες -σχολικοί φύλακες- εκπαιδευτικοί όπως λανθασμένα έχει ειπωθεί αλλά αφορά όλους. Η ΕΡΤ δεν είναι  αρμοδιότητα του υπουργείου μας.Οι απολύσεις των εκπαιδευτικών έχουν κριθεί συνταγματικές, αλλά  δεσμεύομαι για την επιστροφή τους γιατί κατά την άποψή μου είναι αντισυνταγματικές. Οι 15.000 προσλήψεις θα είναι με προτεραιότητα σε κοινωνικές υπηρεσίες, υγεία, εκπαίδευση καιελεγκτικούς μηχανισμούς.  
2. Θα καταργηθεί το ισχύον πειθαρχικό δίκαιο και θα επανέλθουν οι αιρετοί στα πειθαρχικά συμβούλια.
3Θα καταργηθεί ο Ν4250 για την αξιολόγηση και ζήτησε τις προτάσεις της ΑΔΕΔΥ,μέσα σε ένα μήνα, για ένα άλλο σύστημα αξιολόγησης στο δημόσιο.Η αξιολόγηση δεν θα συνδέεται με τη μισθολογική εξέλιξη και δε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά θα πρέπει να υπάρχουν κίνητρα για τους άριστους,όπως δήλωσε.
4. Θα γίνουν 15000 μόνιμοι διορισμοί στο δημόσιο-όπως είχαν προγραμματισθεί-χωρίς να ξεκαθαρίσει σε ποιους τομείς θα γίνουν.Η παιδεία και η υγεία,είπε, θα έχουν προτεραιότητα.
5. Ο υπουργός δήλωσε πως για το 2015″ λεφτά δεν υπάρχουν” για να γίνουν φέτος αλλαγές στο μισθολόγιο.Γι αυτό και δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στο δημόσιο το 2015.
6. Θα καταργηθεί ο θεσμός της πολιτικής επιστράτευσης. Σημειωτέον ότι με απόφαση της κυβέρνησης, την οποία υπέγραψε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, ήρθη η πολιτική επιστράτευση των εργαζόμενων στη ΔΕΗ, τον ΑΔΜΗΕ και τη ΔΕΔΔΗΕ.
Μετά τις προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης θα γίνουν οι πρώτες κινήσεις του Υπουργείου.